خانه / دسته‌بندی نشده / رئیس جهاد دانشگاهی: نتایج پژوهش ها باید به خلق ثروت بیانجامد

رئیس جهاد دانشگاهی: نتایج پژوهش ها باید به خلق ثروت بیانجامد



به گزارش خبرنگار ایرنا، حمید رضا طیبی روز دوشنبه در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش با اشاره به محدویت در منابع مالی پژوهشی، بیان کرد: ما باید با برنامه ریزی مناسب این کار را انجام دهیم تا لطمه ای به کارهای پژوهشی نخورد.
وی انجام تحقیقات توسعه ای و کاربردی و پیگیری طرح های تحقیقاتی را از وظائف این نهاد اعلام کرد و گفت: ماموریت ما علاوه بر پژوهش و تحقیق، تبدیل فناوری به خلق ثروت است.
طیبی با اشاره به اینکه پژوهشگاه رویان وابسته به جهاد دانشگاهی با شتاب خوبی در مسیر علمی و فناورانه حرکت می کند، اظهار کرد که رویان دارای اعتبار بین المللی است و این کار حاصل تلاش محققان و پژوهشگران این مجموعه است که سبب اعتلای ایران شده است.
رئیس جهاد د انشگاهی به خدمات دکتر حمید گورابی، رئیس پیشین پژوهشگاه رویان اشاره کرد و گفت: دکتر گورابی همان عشق و عاقه، دکتر کاظمی به رویان را دارد و توانست زمینه پیشرفت های فراوانی را ایجاد کند.

** رویان سرمایه ملی است
سرپرست پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی نیز در ادامه این مراسم، با اشاره به اینکه سرمایه ملی است، اظهار کرد که این مجموعه توانسته در بخش های مختلف از جمله سلول درمانی، شبیه سازی و ناباروری به موفقیت های خوبی دست یابد.
عبدالحسین شاهوردی ادامه داد: محققان رویان جز برترین های دنیا در حوزه سلول های بنیادی هستند و به همین دلین نام رویان در این زمینه می درخشد.
وی اظهار کرد: نتایج فعالیت های علمی امروزه این مجموعه علمی در زمینه همانند سازی و تراریخته در صنعت دامپروری مورد استفاده قرار می گیرد.
وی به اقدامات دکتر گورابی اشاره کرد و گفت: ایشان توانستند اتفاقات بزرگی را در دوران مسئولیت خود، عملیاتی کند که سبب ارتقای پژوهشگاه رویان در عرصه های داخلی و بین المللی شده است.
دکتر حمید گورابی، رییس پیشین پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی نیز در سخنانی به موفقیت های این نهاد در سال های اخیر اشاره کرد و گفت: رویان در صدر خبرهای منتشره از سلول های بنیادی در ایران بوده است.
وی این کار را حاصل تلاش همه پرسنل این مجموعه دانست و گفت: باید به دنبال درآمدهای پایدار باشیم و آنها را صرف کارهای تحقیقاتی و پژوهشی خودمان کنیم تا رویان همچنان با سربلندی به سمت جلو برود.
در پایان این مراسم محققان و پژوهشگران پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی معرفی و از آنان تجلیل به عمل آمد .
علمی ** 1201 **
خبرنگار: عبدالکریم جبارپور*انتشار: محتشمی پور



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید