خانه / دسته‌بندی نشده / راه اندازی مرکز مطالعات و تحقیقات زنان و ساختمان جدید آپا در دانشگاه شهید چمران اهواز

راه اندازی مرکز مطالعات و تحقیقات زنان و ساختمان جدید آپا در دانشگاه شهید چمران اهواز



مدیر مرکز مطالعات و تحقیقات زنان دانشگاه شهید چمران اهواز یکشنبه در حاشیه راه اندازی این مرکز در جمع خبرنگاران در خصوص ضرورت تاسیس این مرکزاظهار کرد: مساله زن و خانواده جایگاه مهمی در جامعه ما دارد و راه حل بسیاری از آسیب های اجتماعی به کانون خانواده و نقش محوری زنان بر می گردد.
پروانه ولوی افزود: جایگاه استراتژی خوزستان و برخورداری از قومیت های مختلف و مشکلات متعددی که زنان به خصوص در قومیت های مختلف با آن مواجهند و بررسی مسایل و مشکلات و آسیب های حوزه زنان و خانواده و راهکارهای بومی سازی آن که باید متناسب با اولویت ها و نیازهای زنان منطقه برنامه ریزی شود از دیگر ضرورت های راه اندازی این مرکز است.
وی ادامه داد: این مرکز در خصوص فعالیت های علمی و پژوهشی در راستای بررسی، شناسایی و ارایه راهکار درباره مسایل زنان در کشور و به ویژه خوزستان فعالیت می کند.
ولوی در خصوص اهداف کوتاه مدت این مرکز گفت: آسیب شناسی زنان در کشور به ویژه خوزستان که بتوانیم برنامه ریزی مناسب برای بهبود وضعیت زنان انجام دهیم، شناسایی اولویت های مشکلات زنان و ارایه راهکارهای عملی برای آنها و انجام طرح های پژوهشی در حوزه زنان و خانواده از جمله این اهداف است.
مشاور استاندار خوزستان در حقوق شهروندی از دیگر اهداف کوتاه مدت به هماهنگی و ارتباط مستمر بین مراکز سیاستگذاری و حوزه زنان با دانشگاه، انجام مطالعات تطبیقی مربوط به زنان و خانواده، همایش های تخصصی، کارگاه های آموزشی، انتشار فصلنامه علمی و پژوهشی، ارتقای سطح دانش علمی و فنی پژوهشگران، ارتقای دانش مهارت های عمومی افراد جامعه اشاره کرد.
وی اظهار کرد: اهداف بلند مدت این مرکز نیز شامل نهادینه سازی فرهنگ پژوهش در حوزه های مختلف مطالعات زنان، مشارکت و تاثیر گذاری بر فرآیندهای ملی، منطقه ای و بین المللی برای بهبود وضعیت زنان و انجام فعالیت های لازم برای توسعه آموزش های مرتبط با امور زنان و تالیف و انتشار کتاب است.
ولوی گفت: بودجه این مرکز از بودجه های استانی تامین شده است.
مدیر مرکز آپا نیز در خصوص راه اندازی ساختمان جدید اظهار کرد: برگزاری دوره های تخصصی برای کارشناسان و متخصین حوزه امنیت، پشتیبانی و کمک رسانی در حوزه امنیت به ادارات و سازمان های سطح خوزستان و سازمان هایی که نیاز به حمایت دارند از جمله رسالت های این مرکز است.
محمد سروش بیان کرد: از دیگر رسالت های مرکز این است که در صورت وقوع یک حادثه امنیتی برای یک سازمان، تیمی داشته باشیم که بتواند در زمان بحران های امنیتی کمک کند.
وی ادامه داد: مهمترین سازمان های همکار با دانشگاه در راه اندازی این مرکز، سازمان فناوری اطلاعات کشور بوده و 2 قرار داد با ما منعقد کرد و بودجه در اختیار قرار داد.
سروش اظهار کرد: قرارداد نخست پنج میلیارد ریال بود که 2 گام از چهار گام پرداخت شده و قرارداد دوم تا سقف 6 میلیارد ریال است که یک گام آن پرداخت شده و گام های بعدی پس از ارایه برخی خروجی ها و عملکردها در مراحل بعدی پرداخت می شود.
این مرکز دارای بخش های مختلفی از جمله سایت اصلی مرکز، اتاق کنفرانس، اتاق مطالعه و اتاق کارشناسان است.
3004/ 6037
خبرنگار: خاطره غفاری ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید