خانه / دسته‌بندی نشده / رقابتهای سراسری بازی های رایانه ای در قزوین برگزار شد

رقابتهای سراسری بازی های رایانه ای در قزوین برگزار شد



مدیرمرکز دیجیتال استان قزوین در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: در این دوره از مسابقات منتخبان استان‌ها در رشته‌های تیمی و انفرادی در چهار بخش با یکدیگر به رقابت پرداختند.
سعید پور ایمانی افزود: با توجه به ظرفیت‌هایی که استان قزوین در حوزه فرهنگ و دیجیتال دارد امسال برای اولین بار مسابقات خارج از وزارت ارشاد و در قزوین برگزار شد.
وی خاطر نشان کرد: در این دوره از مسابقات بیش از ٧٠٠ شرکت کننده در رده سنی آزاد از سراسر کشور با یکدیگر به رقابت پرداختند.
وی اضافه کرد: مسابقات امروز در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین برگزار شد و اختتامیه رقابتها با حضور برگزیدگان در تهران برگزار می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: برای این دوره از مسابقات بیش از یک میلیارد ریال جایزه در نظر گرفته شده است .
پورایمانی خاطرنشان کرد: این رقابت ها در چهار بخش بازی pes روی pc،کنسول ایکس باکس بازی pes، کنسول پی اس 4 بازی فیفا و کنسول پی اس 4 بازی pes برگزار شد که در بخش بازی pes روی pc
حسن پاجانی از تهران اول، ثابت قول از شیراز دوم و مجید رضایی از قم سوم شدند.
وی ادامه داد: همچنین در بخش بازی کنسول ایکس باکس بازی pes علیرضا نوبخت از تهران اول ، محمد رضا قاسم زاده از شیراز دوم و نوری از قزوین سوم شدند و در بازی کنسول پی اس 4 بازی فیفا نجفی از قزوین اول، سامان جلالی از تهران و اسمعیلی از قزوین سوم شدند.
وی افزود: همچنین در بازی کنسول پی اس 4 بازی pes حسن پاچانی از تهران اول ، عباسی از سیستان و بلوچستان دوم و زاهدی از کرمان سوم شدند.
پور ایمانی با بیان اینکه مسابقات جام خلیج فارس فرصت مناسبی برای معرفی توانمندی های داخلی در صنعت بازی های رایانه ای است، افزود: دنیای امروز به بازی های رایانه ای به چشم یک صنعت قدرتمند و رو به پیشرفت نگاه می کند و تمایل نسل جوان برای استفاده از آن روز به روز در حال افزایش است.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری این مسابقات سبب شده است تا نگاه جدی تری به مسئله بازی های رایانه ای در کشور شود و تلاش ما این بوده است که در این دوره از مسابقات حداقل ٥٠ درصد بازی های مورد استفاده بازی های داخلی باشد.
پور ایمانی در خصوص لزوم تولید بازی های رایانه ای بومی در کشور و جذب بخش خصوصی برای فعالیت در این خصوص، گفت: در حال حاضر پنج درصد بازی ها ایرانی و بقیه خارجی هستند که این موضوع ضرورت بومی سازی این بازی ها را می رساند.
بازی‌های ویدئویی و رایانه‌ای به لحاظ تأثیرگذاری خود در زمینه فرهنگ‌سازی، رشد و تکوین شخصیت فرهنگی و علمی و ایفای نقش‌های آموزشی و کمک آموزشی و همچنین پر کردن بخشی از اوقات فراغت گروه‌های سنی مختلف جامعه از جایگاه ویژه‌ای و مهمی برخوردارند و به همین دلیل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای برنامه‌ریزی و حمایت از فعالیت‌های مرتبط در تمامی زمینه‌های فرهنگی، هنری و فنی صنعت بازی‌های ویدئویی و رایانه‌ای، زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاسیس شده است.
7389/6012 خبرنگار: نسرین رحیمی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید