خانه / اخبار روز / رونق صنایع دستی در کاهش بیکاری نقش مهمی دارد

رونق صنایع دستی در کاهش بیکاری نقش مهمی دارد

رونق صنایع دستی در کاهش بیکاری نقش مهمی دارد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام‌جمعه یاسوج گفت: صنایع دستی می تواند نقش مهمی در کاهش نرخ بیکاری داشته باشد.

“مجید صفائی” سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به نامگذاری سال ۹۹ از سوی مقام معظم رهبری به نام سال جهش تولید، گفت: به دنبال ایجاد پروژه های اشتغال زا در حوزه گردشگری و صنایع دستی خواهیم بود.
وی با بیان اینکه برای تحقق شعار سال به دنبال افزایش تولید در حوزه صنایع دستی هستیم، اظهار کرد: افتتاح هشت کارگاه تولیدی صنایع دستی و ایجاد اولین دهکده گردشگری از مهم ترین برنامه های کاری این اداره کل در سال ۹۹ است.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مرمت آثار تاریخی از دیگر برنامه های این اداره کل است، تصریح کرد: چندین بنای تاریخی که در معرض تخریب بوده، در چند ماه اخیر مرمت اضطراری شده است.
نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام‌جمعه یاسوج نیز در این نشست با تبریک ایام ماه مبارک رمضان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات گفت: بناهای تاریخی زیادی در استان وجود دارد که نیازمند توجه بیشتر مسئولان است.  
حجت‌الاسلام والمسلمین “سید نصیر حسینی” با اشاره ب قدمت شهر تاریخی دهدشت، خاطر نشان کرد: بافت تاریخی دهدشت فرصت خوبی برای رونق گردشگری در شهرستان کهگیلویه است.
وی بیان کرد: طبیعت بکر وخدادادی استان  بهترین فرصت برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری است.
نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام‌جمعه یاسوج با اشاره به قدمت تاریخی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: استان از لحاظ فرهنگی دارای قدمت بالایی است و باید در حفظ و نگهداری بناهای تاریخی تلاش زیادی انجام شود.
حسینی به ایجاد اشتغالزایی از طریق کسب و کارهای صنایع دستی اشاره و تصریح کرد: صنایع دستی می تواند نقش مهمی در کاهش نرخ بیکاری داشته باشد و باید از خانه ها خارج و برای فروش و درآمد زایی به بازار آورده شود.
وی ساماندهی برخی امامزاده هایی که قدمت تاریخی دارند را خواستار شد و گفت: اگر بافت تاریخی این امامزاده ها قابل تغییر نیست، کنار این مکان ها تاسیسات رفاهی و خدماتی برای استفاده گردشگران و زائرین ایجاد شود.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد، سرپرست و کارکنان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد، صبح امروز چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه با نماینده ولی فقیه در استان دیدار کردند.
انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید