خانه / دسته‌بندی نشده / رونمایی از سامانه ملی کارآموزی؛ پل ارتباط صنایع و دانشجویان

رونمایی از سامانه ملی کارآموزی؛ پل ارتباط صنایع و دانشجویان



به گزارش خبرنگارعلمی ایرنا، هیجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار از 22 تا 26 آذر در سالن های 8 و9، 10 و 11 و 27 در‌ محل دائمی نمایشگاه ها برپاست.
سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران نیز به عنوان یکی از شرکت کنندگان در این نمایشگاه جدیدترین دستاوردهای خود را به نمایش گذاشته است که ویرایش 96 سامانه ملی کارآموزی به عنوان یکی از این دستاوردها، رونمایی شد.
رییس اداره کارآموزی دفتر مرکزی اداره ارتباط با صنعت سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران امروز شنبه در مورد این سامانه گفت: سازمان بیش از 15 سال روی سامانه ملی‌کاراموزی کار کرده و در چند مرحله آن را ارتقاد داده است، آخرین ویرایش آن را که ویرایش 96 است در نمایشگاه حاضر رونمایی کردیم.
علی زنوزی ادامه داد: این سامانه به نشانی http://karamouz.irost.org پل ارتباطی بین دانشجویان و صنایع است؛ از طریق آن دانشجویان می توانند صنایع و نیازهای آن را در حوزه کارآموزی رشته تحصیلی خود بیابند و جایابی بشوند.
وی افزود: سامانه بانک اطلاعاتی قوی از نیازهای صنایع را دارد که در اختیار دانشجویان قرار می دهد و محصول همکاری مشترک دفتر ارتباط با صنعت و دفتر فناوری اطلاعات سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران است.
عضو هیات علمی سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران در مورد این سامانه و مزایای ویرایش 96 آن توضیح داد: این سامانه در اختیار دانش آموزان و دانشجویان مختلف است، آنها می توانند بدون رفت و امد مکان مورد نظر در صنعت را بیابند و دوره کاراموزی خود را بگذرانند. فرصت کارآموزی به آنها با توجه به رشته، گرایش، جنسیت و در سه اولویت اولویت شهر محل سکونت، استان محل سکونت و در کل کشور واحدهای پذیرنده را می یابد و معرفی می کند.
وی یادآور شد: کلیه دانشگاه های کشور شامل دانشگاه ازاد و علمی کاربردی در مقطع کاردانی و کارشناسی بیشترین دانشجو را دارند و به همین دلیل بیشتر از سامانه استفاده می کنند.
زنوزی اضافه کرد: در این ویرایش روندها تسهیل شده است و دانشجو می تواند دقیق تر جست و جو کند، امکان همزمان جست وجوی 100 هزار نفر به دلیل تقویت سرورها وجود دارد، بانک اطلاعات صنایع آن کامل تر شده است. همچنین در حال رایزنی بیشتر با واحدهای پذیرنده و صنایع هستیم و مزایای گرفتن کاراموز‌ را برای آنها بیان می کنیم تا فرصت های‌ کاراموزی را اعلام کنند.
وی در مورد وزارتخانه هایی که در این سامانه فرصت های کارآموزی اعلام کرده اند گفت: از وزارتخانه های صنعت، معدن تجارت، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت نیرو، وزارت کشور، آموزش و پرورش و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین زیرمجموعه های آنها و شرکت های خصوصی خصوصیات فرصت های کارآموزی خود را در سامانه بیان کرده اند.
هیجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناور و فن بازار همزمان با هفته پژوهش برگزار می شود. هفته پژوهش 21 تا 27 آذر شامل برنامه های مختلف از جمله تقدیر از پژوهشگران برتر، برگزاری نمایشگاه ها و نامگذاری هر روزی از این هفته به یک مناسبت از دیگر برنامه های آن است.
علمی**9157**1440
خبرنگار: منصوره شوشتری** انتشار: گلشن
برای اطلاع از اخبار متنوع علمی و فناوری، با کانال علمی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
irnaelm@
https://telegram.me



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید