خانه / اخبار روز / زمین‌های ورزش محلات خوزستان در حال تصرف هستند

زمین‌های ورزش محلات خوزستان در حال تصرف هستند

مجتبی یوسفی در حاشیه جلسه ورزش محلات که امروز (۲۴ تیر) با حضور استاندار برگزار شد، اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که متاسفانه خیلی به آن توجه نمی شود، ورزش همگانی است و نمونه بارز آن این است که ما زمین های فوتبالی داریم که جوانان ما با کمترین توقع در همین زمین های خاکی که شاید استاندارد هم نیستند، ورزش می کنند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: علی رغم این که دولت باید کارهایی را در خصوص  ورزش همگانی انجام دهد، شاهد این هستیم که تعداد زمین های ورزش محلات در خوزستان در حال تصرف هستند. علی رغم این که حدود ۷۰۰ تیم ورزشی در همین زمین ها مشغول به فعالیت هستند و عمدتا همین زمین های خاکی نیز به بحث فرهنگی و ورزشی کمک می کنند، شاهدیم که روز به روز در حال تصرف هستند. 

نماینده اهواز بیان کرد: قبلا جلساتی در این زمینه داشتیم که بی نتیجه بود ولی امروز مجددا جلسه ای با حضور استاندار داشتیم که قرار شد مسائل در سه بخش کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت پیگیری شوند. در اقدام کوتاه مدت زمین ها تثبیت شوند و بیشتر از این توسط زمین‌خواران و متصرفین به تصرف درنیایند و بعد از آن نیز با اعتباراتی که ما پیگیری کرده ایم، بحث محصور شدن زمین ها انجام شود و بعد نیز در هدف سوم به این سمت حرکت کنیم که کاربری و مالکیت این زمین ها نیز تثبیت شوند. 

یوسفی خاطر نشان کرد: با توجه به این که این زمین ها دولتی یا زمین هایی هستند که از نظر مالکیت مجهول المالک هستند، این ها به مالکیت دولت به راه و شهرسازی برگردد و بعد از آن نیز کاربری این زمین ها به زمین های ورزشی تبدیل شود و در اختیار اداره کل ورزش و جوانان خوزستان قرار بگیرد و با توجه به اعتباراتی که برای توسعه ورزش در نظر گرفته ایم، بتوانیم زمین های محلات را به سطح زمین های استاندارد و البته با حفظ وضع موجود برسانیم.

وی افزود: اگر زمین های ورزش محلات را به بخش خصوصی بدهیم یا کمی ارزش افزوده برای آن ایجاد  کنیم، به ضرر آن جوانی می شود که با کمترین بضاعت در حال فعالیت است. پس این زمین ها در همین وضع زمین خاکی بمانند اما تلاش می کنیم بخش روشنایی و سکوهای آن ها حل شود. البته در نهایت اجرا و منابع مالی با دولت و وزارت ورزش، فرمانداری ها و استانداری ها و… است. در شهرهای حوزه انتخابیه من مثل ویس این مشکلات وجود دارد که قرار شد معاون سیاسی استاندار جلسه ای تشکیل دهد تا جلوی تصرف زمین ها را بگیریم. 

یوسفی گفت: پیشنهاد من این بود برای این که مجددا هزینه ای را به تیم های ورزشی محلات که با دست خالی چند هزار جوان را ساماندهی می کنند، تحمیل نکنیم این زمین ها در مالکیت اداره کل ورزش و جوانان بمانند و محصور شوند و بخشی از منابع مالی را هم ما به عنوان نمایندگان تامین  کردیم اما در نهایت کار دولت است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید