خانه / دسته‌بندی نشده / سومین پارک علمی و فناوری در اصفهان ایجاد می شود

سومین پارک علمی و فناوری در اصفهان ایجاد می شود



به گزارش ایرنا، مهدی کشمیری روز پنجشنبه در دیدار وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با مسئولان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان افزود:هم اکنون پارک علم و فناوری شیخ بهایی در این شهرک در حال فعالیت است و پارک فناوری ابوریحان نیز تا 2 ماه آینده راه اندازی می شود.
وی ادامه داد: پس از راه اندازی پارک علم و فناوری ابوریحان، اقدام های اجرایی برای ایجاد و راه اندازی پارک سوم به مساحت 80 هکتار و به نام ‘ رازی ‘ در دستور کار قرار می گیرد.
وی همچنین با اشاره به جایگاه شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان تنها شهرک علمی و تحقیقاتی کشور، گفت: نزدیک به 500 شرکت دانش بنیان در این مجموعه مستقر است که شامل 200 شرکت در پارک فناوری شیخ بهایی، 185 شرکت در مراکز رشد و 112 شرکت در مرکز رشد مقدماتی است.
کشمیری، بیشترین زمینه فعالیت این شرکت ها را در فناوری اطلاعات و ارتباطات، الکترونیک، مهندسی شیمی و مکانیک عنوان کرد.
وی با اشاره به اشتغال حدود 6 هزار و 600 نیرو در این شرکت ها، افزود: دو سوم آنها بصورت تمام وقت کار می کنند و حدود 450 تن از آنها دارای مدرک تحصیلی دکترا و حدود 2 هزار تن کارشناسی ارشد هستند.
وی هزینه ایجاد اشتغال در شرکت های دانش بنیان را یک سوم صنعت خواند و گفت: هزینه ایجاد اشتغال در بخش صنعت، دست کم حدود 2 میلیارد ریال است اما این هزینه در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان 630 میلیون ریال بوده است.
وی گردش مالی سال گذشته در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان را 13 هزار میلیارد ریال معادل 350 میلیون دلار اعلام و اظهار کرد: تا کنون 900 فناوری در این شهرک، تجاری سازی شده است.
وی همچنین گفت: مجموعه صادرات شرکت های دانش بنیان مستقر در این شهرک در سال گذشته 10 میلیون دلار بود که نسبت به سال 94 رشد 168 درصدی داشت.
کشمیری با بیان اینکه سه هزار و 500 میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان سرمایه گذاری شده است، افزود: این حالی است که تاکنون دولت کمتر از یک هزار میلیارد ریال برای ساخت و ساز در این شهرک بودجه اختصاص داده است.
رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اشاره به میزبانی این شهرک برای سی و پنجمین کنفرانس جهانی پارک های علم و فناوری و مناطق نوآوری 2018 گفت: این کنفرانس شهریور سال آینده در اصفهان برگزار می شود.
کشمیری از وزیر علوم خواست تا حمایت های مالی و معنوی لازم برای برگزاری این کنفرانس جهانی صورت گیرد.
بیش از دو هزار و 500 شرکت دانش بنیان در کشور فعال است که حدود 500 شرکت از آنها در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مستقر است.
شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با ایجاد و بهره‌برداری از مراکز رشد و پارک‌‌های علم و فناوری وابسته به خود توانسته است با نقش‌آفرینی در اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای رشد و توسعه 500 شرکت‌دانش‌بنیان، قدم‌های موثری را در راه توسعه اقتصادی کشور بردارد.
وزیر علوم روز پنجشنبه در بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و شرکت های دانش بنیان مستقر در آن از سه محصول فناورانه این شرکت ها، رونمایی کرد.
ت/3011 خبرنگار: آسیه معینی** انتشار: محمد سلطانمرادی



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید