خانه / دسته‌بندی نشده / شورای پژوهش در همه دستگاه های اجرایی استان باید راه اندازی شود

شورای پژوهش در همه دستگاه های اجرایی استان باید راه اندازی شود



به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا رحیمی روز چهارشنبه در کارگروه پژوهش و فن آوری استان که در استانداری برگزار شد، میزان اعتبار یک درصدی دستگاه های اجرایی برای طرح های پژوهشی را بسیار ناچیز دانست و افزود: این اعتبار باید به 2 درصد برسد.
وی با بیان اینکه در همه زمینه های صنعتی، کشاورزی، اجتماعی و فرهنگی پتانسیل عظیمی برای تحقیق و پژوهش داریم، گفت: نگاه و ذهینت مدیران دولتی و بخش خصوصی در راستای ایجاد شغل و پیشرفت باید به سمت تحقیق و پژوهش سوق داده شود.
او با اشاره به اینکه استانداری از پژوهش های عملیاتی علمی حمایت می کند از مدیران دستگاه های اجرایی خواست از پژوهشگران توانمند دانشگاهی و مراکز علمی استان برای انجام کارهای پژوهشی استفاده کنند.
وی در ادامه از دانشگاه ها و مراکز علمی استان که ردیف اعتباری مناسبی برای کارهای پژوهشی دارند، خواست که بیش از پیش با دستگاه اجرایی در زمینه های انجام طرح های مورد نیاز استان هم افزایی داشته باشند.
رحیمی با بیان اینکه شغل با تحقیق و پژوهش و کارهای علمی ایجاد می شود، گفت: اگر بخواهیم شغل ایجاد کنیم راهی جز انجام کارهای پژوهشی و فناورانه نداریم و باید به تحقیق و پژوهش بسیار بیشتر از اینها اهمیت داده شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه، داشتن ایده های قوی عملیاتی برای دستگاه های اجرایی را ضروری دانست و گفت: متاسفانه ادارات ما در این زمینه عملکرد ضعیفی دارند.
رحیمی همچنین خواستار سوق دادن بنگاه های اقتصادی، اتحادیه ها و اصناف استان به سمت کارهای پژوهشی با استفاده از منابع مالی که دارند شد و گفت: اگر می خواهیم پژوهش در استان منجر به تحول اساسی شود باید همه بخش ها به ویژه مراکز اقتصادی را پای کار بیاوریم و با مشارکت و هم افزایی آنها گام بلندی در جهت توسعه استان برداریم.
وی با اشاره به وقوع زلزله اخیر افزود: در نظر داریم هفته پژوهش سال جاری با نگاه و موضوع زلزله در اسفند ماه در استان برگزار کنیم.
در کارگروه پژوهش و فن آوری استان کرمانشاه 60 طرح از سوی دستگاه اجرایی استان کرمانشاه ارائه و بررسی شد.
رحیمی در پایان خاطرنشان کرد: باید ظرف یک ماه آینده تمام کارهای مربوط به تصویب و تائید این طرح های پژوهشی استان انجام شود و برنامه های فراخوان با دقت و در موقع مقرر صورت بگیرد.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت در غرب ایران واقع شده و یکی از استان های کم برخوردار کشور است.
3209/8066 خبرنگار:عباداله آذرگون** انتشاردهنده:علی مولوی



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید