خانه / دسته‌بندی نشده / شیوع بالای سه رصدی هپاتیت B در 2 استان

شیوع بالای سه رصدی هپاتیت B در 2 استان



به گزارش روز چهارشنبه گروه علمی ایرنا از شبکه هپاتیت ایران، دکتر سید موید علویان گفت: شیوع هپاتیت B در حدود 30 سال قبل در استان سیستان و بلوچستان بیش از 5.5 درصد بوده که با اقدامات مناسب این مقدار به 3.5 درصد کاهش یافته است.
علویان گفت: شبکه هپاتیت ایران پیشنهاد داده به تمام افراد 27 تا 50 سال در این 2 استان واکسن هپاتیت تزریق شود تا از میزان ابتلا به این بیماری کاسته شود.
وی ادامه داد: شورای راهبردی شبکه هپاتیت در هفته جاری ضرورت واکسیناسیون افراد 27 تا 50 سال در 2 استان سیستان و بلوچستان و گلستان را تصویب کرده و این پیشنهاد به وزارت بهداشت، درمان و آموزش ارسال کرده است.
علویان این موضوع را مطالبه علمی و اجتماعی جامعه دانست و گفت: بسیج جامعه پزشکی در این استان ها فعال هستند و آماده همکاری با شبکه بهداشت برای واکسیناسیون هپاتیت هستند.
رئیس شبکه هپاتیت ایران بر لزوم آزمایش تمام باردار از نظر هپاتیت B در دوران بارداری تاکید کرد و گفت: استفاده از واکسن ایمونوگلوبولین به نوزادان هنگام تولد را مهم است.
وی با اشاره به اینکه هپاتیت B در کشور رو به کاهش است، گفت: شیوع این بیماری به کمتر از 2 درصد رسیده که این کار مدیون اقدامات شبکه بهداشت و واکسیناسیون نوزادان و افراد پرخطر است.

** ابتلا حدود 40 درصد معتادان تزریقی و کارتن خواب به هپاتیت C
وی ادامه داد که حدود 40 درصد معتادان تزریقی و کارتن خواب مبتلا به هپاتیت C هستند و این رقم بالای است و اقدام جدی باید در این زمینه انجام گیرد.
رئیس شبکه هپاتیت کشور تاکید کرد که از 186 هزار نفر مبتلا به هپاتیت C شناسایی شده اند که حداقل 100 هزار نفر از گروه های پرخطر هستند.
وی اعلام کرد که کمتر از نیم درصد جمعیت عادی به این هپاتیت مبتلا هستند اما بین معتاد ترزیقی و کارتن خواب ها این آمار به حدود 40 درصد می رسد که دولت باید توجه جدی به معتادان تزریق کند.
علویان، هپاتیت C، اعتیاد و بیکاری را سه ضلع مثلث شوم اعلام کرد و گفت: بارها به مسوولین برای درمان رایگان هپاتیت C در گروه های پرخطر مکاتبه شده است و این موضوع در دست بررسی است.
علمی (1) ** 1201 **1440
تنظیم کننده: عبدالکریم جبارپور** انتشار: گلشن



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید