خانه / دسته‌بندی نشده / شیوع 10 درصدی نازایی در بین زوجین کشور

شیوع 10 درصدی نازایی در بین زوجین کشور



به گزارش گروه علمی ایرنا از سمینار تصویربرداری زنان، شیوع نازایی، دکتر الهام کشاورز با اشاره به نقش موثر تجهیزات پیشرفته پزشکی در تشخیص و درمان این عارضه اظهار کرد: در زمینه درمان نازایی باید به سمت استفاده از سونوگرافی های سه و چهار بعدی برویم که کاربرد بیشتری دارند.
دبیر علمی سمینار تصویربرداری زنان گفت: روش های تشخیصی نازایی احتیاج به دستگاه های تخصصی دارند که گاه قیمت آنها به بیش از 500 میلیون تومان می رسد و این در حالی است که میزان کم تعرفه ها، مانع از تهیه این تجهیزات از سوی رادیولوژیست ها می شود.
وی افزود: در یک سال گذشته حدود 30 درصد دستگاه های رادیولوژی افزایش قیمت داشته اما تعرفه ها کاهش یافته است و این موضوع به ضرر بیماران خواهد بود.
دبیر علمی سمینار تصویربرداری زنان درخصوص برگزاری این سمینار گفت: این سمینار دوروزه با تمرکز روی تصویربرداری زنان و همچنین موارد پزشکی قانونی که هر رادیولوژیست باید از آنها آگاه باشد، درحال برگزاری است.
کشاورز افزود: استانداردسازی گزارش های رادیولوژی موضوع دیگری است که در این کنگره مطرح می شود. این استانداردسازی به نفع بیمار و از نظر قانونی به نفع رادیولوژیست ها است؛ یک رادیولوژیست باید بداند در پروسه درمان نازایی، چه مواردی را گزارش کند و چه مواردی را در گزارش خود ذکر نکند تا بیمار درمان مناسب را دریافت کند.
سمینار دوروزه تصویربرداری زنان امروز در تهران آغاز شده و تا فردا جمعه ادامه دارد.
علمی**1834
انتشار: ناهید شفیعی



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید