خانه / دسته‌بندی نشده / طرح تحول سلامت نیازمند بازنگری جدی است

طرح تحول سلامت نیازمند بازنگری جدی است



به گزارش ایرنا، پرویز قزلباش روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: گمان می کنم آینده این طرح با توجه به حمایت های رهبر معظم انقلاب، دولت و وزرات بهداشت با بازنگری ادامه خواهد یافت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به اینکه بیشترین طلب این دانشگاه از بیمه ها است، گفت: حدود 3 هزار میلیارد ریال بدهی داریم و در همین حدود هم از بیمه ها و سایر نهادها طلب وصول نشده داریم.
قزلباش با تبیین دستاوردها و موفقیت های دولت با اجرای طرح تحول سلامت، تاکید کرد: با اجرای این طرح مهم وضعیت بازسازی کامل و تعمیر اساسی خانه های بهداست، مراکز سلامت و بیمارستان های کشور از جمله زنجان، رشد 100 درصدی داشته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان اظهار داشت: بار بسیاری از هزینه های درمانی هنگفت از دوش مردم برداشته شد و اگر طرح تحول سلامت نبود هنوز این هزینه ها از مردم گرفته می شد.
وی یادآور شد: از سال 95 واحد درمان سکته حاد مغزی بیمارستان ولی عصر(عج) زنجان فعالیت خود را شروع کرده و در تلاش هستیم واحد جدید درمان را در این بیمارستان به عنوان مکمل راه اندازی کنیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان تصریح کرد: با تلاش تیم پزشکی واحد درمان سکته حاد مغزی، زنجان با فاصله زیاد واحد پیشرو در درمان سکته های مغزی در سطح کشور است.
قزلباش با اشاره به پروژه های اماده افتتاح در استان گفت: مرکز مدیریت بحران و یک پایگاه اورژانس در بیمارستان آیت الله موسوی زنجان آماده بهره برداری است.
وی افزود: اتاق های زایمان ویژه با قابلیت حضور همراه بیمار، در شهرستان های ابهر، خدابنده و خرمدره راه اندازی شده و در شهر زنجان هم آماده بهره برداری است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان تصریح کرد: بزودی با بهره برداری از کلینیک ویژه شفیعیه زنجان، کلینیک های ویژه تخصصی در یک مکان با استانداردهای پزشکی جمع خواهد شد.
قزلباش با اشاره به ضعف زیرساخت های شهری در ماهنشان و دندی، خاطرنشان کرد: به خاطر این مسئله از برنامه های عمرانی حوزه سلامت در این شهرها عقب هستیم.
به گزارش ایرنا، هم اکنون این دانشگاه در بیش از 60 رشته مقطع دانشجو تربیت می شود.
زنجان هم اکنون جزو 10 قطب دانشگاه های علوم پزشکی در کشور است و دبیرخانه منطقه ششم کشور در زنجان راه اندازی شده است.
استان های زنجان، قزوین، قم، اراک، ساوه و البرز منطقه ششم کشور محسوب می شوند.
3216/8068
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید