خانه / دسته‌بندی نشده / علم و فناوری نقطه آغازین تمدن ها است

علم و فناوری نقطه آغازین تمدن ها است



به گزارش ایرنا، دکتر جواد صالحی روز پنجشنبه در آیین نکوداشت خود که با حضور رییس سازمان انرژی اتمی،استاندار و نمایندگان قزوین در مجلس شورای اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد، افزود: تکیه بر پژوهش و علم، محرک ثروت و قدرت اقتصادی کشورهای پیشرفته است و نقطه آغازین هر ثروت و تمدن علم و فناوری به شمار می رود.
وی اضافه کرد: ایجاد چشمه های جوشان علم کشور را به ثروت می رساند و دانشگاه های برتر ایجاد کننده این چشمه های جوشان هستند.
صالحی افزود: مقام معظم رهبری در معرفی علم فرمودند علم برای کشور یک سرمایه بی پایان و تمام نشدنی است و اگر چرخه علم در کشوری به راه بیفتد تمام نشدنی خواهد بود.
این چهره ماندگار علمی کشور گفت: باید جلوی موج علمی جهان قرار بگیریم و مسیر جریان های کلیدی که موجب ایجاد ثروت و قدرت می شوند را شناسائی کرده وآنها را به جامعه و بدنه کشور منتقل کنیم.
وی ادامه داد: دانشمندان جوان کشور اگر پژوهش می کنند و کسی متوجه فعالیت و زحمات آنها نمی شوند بدانند روزی کسانی از آنان قدردانی خواهند کرد.
صالحی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد:استمرار برتری دانشگاه های کشور مدیون رصد مرزهای دانش توسط استادان پیر و دانشجویان جوان است که در این 30 ساله مهارت،انظباط و دقت در تحقیق را در آنها شاهد بوده ام.
وی افزود: یکی از ناگفته های دانشگاه برتر کشور در طی سال های گذشته حضور زنان و جوانان نخبه در آنهاست که اخذ بالاترین مدرک علوم ریاضی توسط دانش آموخته زن دانشگاه صنعتی شریف از این نمونه ها بوده است.
صالحی ادامه داد: رسالت دانشگاه های برجسته کشور نسبت به گذشته بسیار سنگین تر شده و نقش فزاینده اصلی این دانشگاه شناخت علم اصیل و حرکت در مسیر معرفی بیشتر و بهتر آن است.
وی همچنین افزود: داشتن دانشگاه های برتر نیازمند دانشکده های موفق است که در نهایت به تولید علم و دانش برتر و ایجاد ثروت و قدرت برای کشور منجر خواهد شد.
این چهره ماندگار علمی کشور اضافه کرد: تمامی کسانی که در علم و دانش مستعد و توانا هستند باید تلاش کنند تا آخرین مرحله علم و دانش پیشرفته و چرخ های تحول و توسعه کشور را به حرکت درآورند.
دکتر جواد صالحی از چهره های ماندگار کشور است و ثبت 12 اختراع جهانی،دریافت جایزه علامه طباطبائی،رتبه اول بیستمین دوره جشنواره بین المللی خوارزمی و دریافت جایزه پراستنادترین دانشمند ایرانی از دیگر افتخارات این دانشمند قزوینی است.
جواد صالحی هم اکنون عضو هیات علمی دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف است.
6101*3013
خبرنگار:هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید