خانه / دسته‌بندی نشده / غلظت آلاینده های هوای اراک در حدی نیست که مدارس تعطیل شود

غلظت آلاینده های هوای اراک در حدی نیست که مدارس تعطیل شود



به گزارش ایرنا، مهدی زندیه وکیلی سه شنبه شب در کمیته اضطرار آلودگی هوای شهر اراک افزود: با انجام برخی اصلاحات زیست محیطی که در دولت تدبیر و امید در اراک انجام شده، امروز شاهد هستیم که با وجود اینکه در بسیاری از کلانشهرها شاخص های آلایندگی هوا به مرز اضطرار و بحران رسیده اما، اراک با مشکل جدی مواجه نیست.
وی توضیح داد: گازرسانی به 20 کوره آجرپزی، ایجاد فضای سبز، ساماندهی واحدها و صنایع آلاینده و حمل و نقل درون شهری از جمله اقداماتی بوده که در دولت تدبیر و امید منجر به کاهش روند آلایندگی در کلانشهر اراک شده است.
وی اظهار کرد: بر اساس گزارش ارائه شده امروز از هواشناسی و مرکز پایش آلودگی هوای اراک که با دستگاه های سنجش کیفی و حساس انجام می شود، شرایط برای تعطیلی وجود ندارد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری استان مرکزی گفت: اگرچه در روزهای اخیر شاخص کیفی هوای اراک برای گروه های حساس ناسالم بود اما براساس گزارش هواشناسی وضعیت ایستایی هوا و ماندگاری الایندها تا ظهر فردا است و ازعصر فردا وضعیت هوا بهتر خواهد شد.
زندیه وکیلی افزود: بهتر است گروه های حساس از جمله کودکان و سالمندان اراکی فردا تا ظهر از تردد در فضای باز خودداری کنند.
معاون پژوهش اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی نیز در این نشست گفت: مردم اراک در سال گذشته 105 روز ناسالم را تجربه کردند و در 9 ماه امسال هشت روزپاک، 214 سالم و 47 روز را ناسالم ثبت شده است.
رضا میرزایی افزود: در آذرماه امسال 21 روز سالم، 6 روز ناسالم ثبت شده است.
وی اظهار کرد: بر اساس گزارش های هواشناسی عصر فردا کلانشهر اراک با افزایش دما مواجه است که غلظت آلودگی هوا به تدریج کم می شود.
معاون پژوهش اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: در روزهای اخیر اغلب کلانشهرها به علت افزایش آلایندها مجبور به تعطیلی مراکز آموزشی شدند اما با ارزسابی شرایط هوای اراک در کمیته اضطرار خوشبختانه نیازی به تعطیلی نیست.
شهریار فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این نشست گفت: تعطیلی مدارس راهکاری برای کاهش آلودگی هوا نیست و پس از ارزیابی و بررسی تمامی مستندات و شرایط در کمیته اضطرار آلودگی هوافعالیت تمامی مراکز آموزشی فردا دایر است.
اراک با 600 هزارنفر جمعیت یکی ازکلانشهرهای آلوده کشور شناخته شده و برای ان تاکنون دو طرح جامع کاهش آلودگی هوا در دولت تصویب و اجرایی شده است.
6991/خبرنگار: معصومه ابراهیمی***انتشاردهنده: مژگان حیدری



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید