خانه / اخبار روز / فراخوان پنجمین کنگره شعر مواهب با موضوع دعای مکارم الاخلاق

فراخوان پنجمین کنگره شعر مواهب با موضوع دعای مکارم الاخلاق

با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری به توجه شاعران به شعر مناجات و استفاده از ادعیه در اشعارشان، حوزه هنری قم برای پنجمین سال پیاپی فراخوان جشنواره شعر نیایش با عنوان «مواهب» را منتشر کرد.

در فرخوان دوره پنجم محوریت با دعای بیستم صحیفه سجادیه با عنوان دعای «مکارم الاخلاق» است و اشعار می‌بایست با توجه به معارف و مضامین این دعا سروده شده باشند.

برگزارکنندگان هیچ محدودیتی در قالب اشعار برای شرکت‌کنندگان تعیین نکرده‌اند اما ذکر فرازهای استفاده شده از «دعای مکارم الاخلاق» در آثار ارسالی الزامی است. علاقمندان می‌توانند تا تاریخ ۲۵ اردیبهشت‌ماه 1399 آثارشان را به نشانی ایمیل mavahebpoem@gmail.com و یا در شبکه‌های اجتماعی ایتا و تلگرام به نشانی @mavahebpoem ارسال کنند.

در خلال اعلام فراخوان، منابع مطالعاتی و معرفتی برای استفاده شاعران در شبکه‌های مجازی منتشر خواهدشد و جلسات نقد و بررسی اشعار پیش از ارسال به جشنواره برگزار می‌شود و به ده نفر از برگزیدگان هدیه نقدی ده میلیون ریالی اهدا خواهد شد.

 علاقه‌مندان برای بهره‌مندی از شرح و توضیحات دعای مکارم الاخلاق و همچنین پاسخ به سوالات احتمالی می‌توانند در پیام‌رسان‌های ایتا و تلگرام به کانال ادبیات قم به نشانی @adabiatqom مراجعه کنند.

 کنگره شعر مواهب به همت حوزه هنری استان قم برگزار می‌شود و در چهار دوره‌ پیشین به ترتیب به دعای ابوحمزه ثمالی، مناجات شعبانیه، دعای عرفه امام حسین (ع) و دعای افتتاح اختصاص داشته‌است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید