خانه / دسته‌بندی نشده / فرماندار پلدختر: دولت به دنبال محدود کردن فضای مجازی نیست

فرماندار پلدختر: دولت به دنبال محدود کردن فضای مجازی نیست



نعمت الله دستیاری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در عصر انفجار اطلاعات و انقلاب ارتباطات و عصر آنفورماتیک که جهان به واسطه آن به دهکده ای تبدیل شده ، فضای مجازی می تواند از مهم ترین ابزار تبادل اطلاعات باشد که محدودیت ،راه حل مناسبی برای ایمنی از این فضا نیست.
فرماندار پلدختر با بیان اینکه با استفاده از فرهنگ ملی و بومی و مدیریت درست می توان در این فضا به تولید محتوا پرداخت گفت: با استفاده از ظرفیت های خوب فضای مجازی می توان در راستای ترویج فرهنگ دینی و سبک زندگی درست آن را برنامه ریزی کرد.
وی افزود: بدون شک فضای مجازی پدیده ای نو ظهور و اثرگذار در ابعاد مختلف زندگی بشری است که به راحتی نمی شود آن را کنار گذاشت و نادیده گرفت زیرا فیلتر کردن آن تنها راهی موقت است بلکه می توان از آن به نحو احسن استفاده کرد.
دستیاری خاطر نشان کرد: با توجه به گستردگی فضای مجازی که روزانه شاهد میلیاردها خبر و اطلاعات به روز در این حوزه هستیم که دست به دست می شوند باید به جای محدود کردن این فضا به سمت فرهنگ استفاده درست از آن و کنترل افراد پیش ، رفته و برنامه ریزی شود.
فرماندار پلدختر گفت:به طور قطع ایجاد محدودیت در فضای مجازی یعنی محروم کردن مردم از این همه اطلاعات و اخبار ولی با آموزش و فرهنگ سازی درست می توان از نتایج مثبت فضای مجازی استفاده و تبعات منفی آن را کاهش داد.
دستیاری خاطر نشان کرد: دولت تدبیر و امید به دنبال محدودیت فضای مجازی نیست بلکه راهبرد آن مدیریت این فضا با تولید محتوی سالم و نگاه فرهنگ ملی و به روز ، همگام با تحولات جهانی است.
وی افزود: فضای مجازی پروسه و فناوری است که جز نیازهای زندگی روزمره مردم شده و ماهیت آن رسانه های قوی ، نوین و پویا است که نمی توان دسترسی مردم به اطلاعات آن را محدود کرد.
آخرین اخبار و رویدادهای استان لرستان، ایران و جهان علاوه بر سایت ایرنا لرستان در کانال تلگرامی @irnalorestan نیز منتشر می شوند.
7272/6060
خبرنگار: فاطمه مهرابی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید