خانه / دسته‌بندی نشده / فریادرس زندگی بخشید

فریادرس زندگی بخشید



دکتر مجید حمیدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: چندی پیش مرد نهاوندی بر اثر بروز سانحه جاده ای دچار مرگ مغزی می شود.
وی اضافه کرد: با رایزنی های صورت گرفته، خانواده این بیمار با اهدای عضو فرد یاد شده موافقت می کنند و این بیمار از بیمارستان نهاوند به بعثت شهر همدان منتقل و سپس برای انجام فرایند اهدای عضو در بیمارستان سینای تهران بستری می شود.
وی بیان کرد: با توجه به شدت جراحات وارده در جریان بروز سانحه رانندگی، کلیه و سایر اجزای بدن این بیمار قابل اهدا نبود.
مسئول تیم فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: کبد مرحوم فریادرس به همراه نسوج به بیماران نیازمند اهدا شد.
دکتر حمیدی توضیح داد: اهدای اعضای حیاتی بدن موجب زندگی دوباره بیماران نیازمند می شود ولی نسوج جزو اعضای حیاتی محسوب نشده و تنها برای رفع معلولیت بیماران اهدا می شود.
وی گفت: با اقدام خداپسندانه و فداکاری خانواده مرحوم فریادرس، چهاردهمین اهدای عضو توسط اهالی استان همدان در سالجاری انجام شد.
به گزارش انجمن اهدای عضو ایرانیان، در زمان حاضر 27 هزار و هشتاد و یک نفر در انتظار پیوند هستند.
این انجمن در گزارش خود با ارائه این آمار که در هر 10 دقیقه یک نفر به فهرست انتظار اضافه می‌ شود، تاکید کرده است که هر فرد مرگ مغزی می‌تواند جان هشت نفر را نجات دهد.
براساس این گزارش هر 2 ساعت یک بیمار نیازمند به پیوند، جان خود را از دست می‌دهد و در هر 12 ساعت یک بیمار موفق به دریافت عضو حیاتی می‌شود و به زندگی بازمی‌گردد.
سال گذشته در استان همدان اعضای بدن 20 بیمار مرگ مغزی به 70 نفر اهدا شد.
7526/2090
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید