خانه / اخبار روز / فعالیت ۷۶ هزار سفیر سلامت در مدارس مازندران

فعالیت ۷۶ هزار سفیر سلامت در مدارس مازندران

علیرضا سعدی‌پور در اختتامیه پروژه ملی کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان که همزمان با هفته سلامت برگزار شد با اشاره به تأکید سند تحول بنیادین به امر تربیت زیستی و بدنی گفت: اگر به تربیت دانش‌آموز تک‌ساحتی بیندیشیم دچار خسران شده‌ایم.از این‌رو باید به دنبال تربیت دانش‌آموز چند ساحتی باشیم.

وی مدرسه را مرکز و محور تربیت تمام‌ساحتی برشمرده و افزود: برای تربیت انسانهای تمام‌ساحتی نیازمند ابزار هستیم و این ابزار چیزی نیست جز معلم. نیروی انسانی و معلم عامل تغییر و تحول است.در آموزش و پرورش نیاز به نیروی انسانی توانمند از حیث همه ابعاد سند تحول هستیم.

 مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به فوت همه‌روزه تعداد زیادی از هموطنان ما در ایام فراگیری ویروس کرونا اذعان داشت: سلامت روانی دانش‌آموزان ما نیز دچار مخاطره شده که باید با اقدامات فوری جلوی یأس، انزوا و افسرگی دانش‌آموزان را بگیریم.

سعدی‌پور پروژه کوچ را یکی از افتخارات و شاهکارهای آموزش و پرورش کشور خواند و اظهار کرد: جزو استانه‌های اول در بحث اضافه وزن و چاقی دانش‌آموزان هستیم.

وی با اشاره به وجود ۳۷ هزار سفیر سلامت در مدارس مازندران تصریح کرد: با وجود این تعداد دانش‌آموز علاقمند به فعالیت‌های بهداشتی، باید به گسترش بهداشت در سطح مدارس بپردازیم.این دانش‌آموزان بیش از ۲۷۰۰۰ محتوای الکترونیکی در حوزه سلامت و تربیت‌بدنی تولید کرده‌اند.

سعدی‌پور خاطرنشان کرد: بازسازی و نوسازی سرویس‌های بهداشتی مدارس از اولویت‌های پروژه مهر ۱۴۰۰ است.

در پایان این مراسم از نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی مازندران، نماینده پرستاران، نمایندگانی از بین مراقبین سلامت و تعدادی از دانش‌آموزان سفیر سلامت تقدیر شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید