خانه / دسته‌بندی نشده / قشم میزبان نشست بین المللی توسعه ژئوپارک های جهان

قشم میزبان نشست بین المللی توسعه ژئوپارک های جهان



به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، حمید رضا مؤمنی عصر شنبه افزود: در این نشست از 17 تا 19 بهمن ماه برای ارتقای توسعه ژئوپارک ها از سطح منطقه ای به بین المللی برنامه ریزی و تصمیم گیری می شود.
مؤمنی ادامه داد: طبق برنامه ریزی های انجام شده در کنار برگزاری این نشست توسط یونسکو بازدیدهایی از مناطقی که شرایط و استعداد مناسب دارند، به عمل می آید تا ژئوپارک های جدید بررسی و مورد تائید قرار بگیرند.
وی تصریح کرد: نتایج و جمع بندی های حاصل از بازدیدها در قالب یک گزارش رسمی تحت عنوان گزارش کشوری بار دیگر مورد بررسی قرار می گیرد.
ژئوپارک طبق تعریف یونسکو گستره‌ای با مرزهای آشکار و پهنه کافی است که شامل چند پدیده زمین ‌شناسی کمیاب و برجسته است و در آن گستره جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی ارزشمند نیز یافت شود.
این محدوده باید بتواند در توسعه اقتصادی جوامع پیرامون خود نقش مؤثری ایفا نماید و ممکن است علاوه بر پدیده‌های زمین‌شناسی از آثار تاریخی، بوم‌شناسی، باستان‌شناسی و میراث فرهنگی و طبیعی دیگر هم برخوردار باشد.
ژئو پارک قشم واقع در بخش غربی این جزیره، در نشست پاریس در 21 مارس 2006، به عنوان تنها ژئو پارک خاورمیانه در شبکه جهانی ژئوپارک ها (GGN) به ثبت رسید.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.
7500/
انتشار: حسین آزادمنجیری



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید