خانه / دسته‌بندی نشده / متخصص قلب و عروق:تمام اقدام درمانی بیماری لنف ادم، کمکی است

متخصص قلب و عروق:تمام اقدام درمانی بیماری لنف ادم، کمکی است



به گزارش ایرنا، دکتر مهرداد یاوری کیا روز شنبه در خصوص عملکرد سیستم لنفاوی به خبرنگار ایرنا افزود: بدن انسان علاوه بر سیستم گردش خون، دارای سیستم گردشی دیگری است که مایعات خارج سلولی را به خون بر می گرداند که این کار توسط سیستم عروق لنفاوی انجام می شود.
وی با اشاره به طبقه بندی اختلالات عملکرد سیستم لنفاوی اظهار کرد: در بیماری لنف ادم اولیه، اختلال موجود در سیستم لنفاوی به شکل ژنتیکی و مادرزادی است.
دکتر یاوری کیا ادامه داد: در بیماری لنف ادم ثانویه، عملکرد سیستم لنفاوی در ابتدا کاملا طبیعی بوده اما پس از صدمه های وارده مانند له شدگی عضو در تصادفات، خارج کردن غدد لنفاوی به وسیله جراحی یا سایر درمان هایی که برای برخی سرطان ها انجام می گیرد ایجاد می شود.
وی تاکیدکرد: معتقدم درمان بیماری لنف‌ ادم در یک کار تیمی متشکل از متخصصان مرتبط با این حیطه، امکان‌پذیر است و بیمار تنها با یک نسخه و چند دارو جواب نمی‌گیرد.
این پزشک متخصص قلب و عروق با اشاره به اینکه لنف ادم به عنوان یک بیماری پیشرونده می تواند موجب عوارض آزار دهنده و ناتوان کننده شود، اظهار کرد: مدیریت بیماری لنف ادم یک مسئله کاملا چند وجهی است و برای درمان آن نیازمند ترویج کار تیمی هستیم.
وی اضافه کرد: در راستای تجمیع تخصص‌های لازم در درمان لنف ادم‌، کلینیک لنفو تراپی تحت پروتکل FOLDI از آلمان را در تبریز پایه‌ریزی کردیم که هدف اصلی درمان تخصصی و جامع لنف ادم با بهره‌گیری از آخرین تجربیات کشورهای اروپایی در درمان این بیماری است.
دکتر یاوری کیا با بیان اینکه بسیاری از بیمارها آشنایی با روش درمانی لنفوتراپی ندارند، گفت: برخی بر این باورند که این بیماری درمان نمی‌شود، در حالی که این بیماری در یک درمان تیمی متشکل از متخصصان فیزیوتراپی، تغذیه و روانپزشک قابل درمان است.
وی خاطرنشان کرد: بیمارانی که دچار عفونت شدید می‌شوند، باید توجه کنند که محل نباید زخم بردارد و بر روی این بیماران زالودرمانی و یا طب سوزنی نباید انجام گیرد.
یکی از بیماران که برای درمان به کلینیک لنفو تراپی تبریز مراجعه کرده بود به خبرنگار ایرنا گفت: حدود سه سال است که دچار بیماری لنف ادم ثانویه شده ام و از نشانه های این بیماری تورم دست راستم است.
روح انگیز غفاری ادامه داد: پس از عمل جراحی سرطان سینه به این بیماری دچار شدم که با حضور در این کلینیک کارهای درمانی توسط کادری متشکل از متخصصان قلب و عروق، فیزیوتراپ و تغذیه انجام می شود.
لنف ادم یا تورم غیر طبیعی عضو، ناشی از تکامل ناقص بافت لنفاوی یا آسیب بافت لنفاوی می باشد. بیماری لنف ادم بدون درمان موثر باعث بزرگتر و سخت شدن عضو می شود. پوست متورم عضو، قابلیت ارتجاعی خود را از دست داده و به تدریج ظاهر آن تغییر می کند.
خبرنگار: مینا بازگشا ** انتشار: رستگار
6120/6183



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید