خانه / دسته‌بندی نشده / مدیریت پارک ملی در اختیار گلستان است/ تشکیل شورای راهبردی

مدیریت پارک ملی در اختیار گلستان است/ تشکیل شورای راهبردی



به گزارش خبرنگار ایرنا امیر عبدوس روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: شورای راهبردی با حضور مسئولانی از استان های گلستان و خراسان شمالی تشکیل می شود.
به گفته وی؛ تصمیم به تشکیل این شورای راهبردی در مراسم 60 سالگی پارک ملی گلستان با حضور معاون رییس سازمان اتخاذ شد، این شورا زیر نظر استان گلستان با مشارکت و حضور گروه ها و مسئولین مختلف به ریاست استاندار گلستان فعالیت می کند.
وی اضافه کرد که این شورا بیشتر نقش مشورتی در امور را دارد و نمایندگان جوامع و طوایف مختلف ساکن منطقه پارک ملی گلستان نیز از هر 2استان به عضویت این شورا در خواهند آمد.
عبدوس تصریح کرد: این شورا نقش مهمی در جذب منابع برای پارک ملی گلستان خواهد داشت و اما هماهنگی بین دستگاهی در اداره پارک ملی برعهده گلستان خواهد بود.
مدیرکل حفاظت مدیر زیست گلستان گفت: این شورای راهبردی الگوی سازمان یونسکو برای ذخیرگاه های زیستکره است که برای اولین بار در استان گلستان تشکیل خواهد شد و به کل کشور تعمیم داده می شود.
پارک ملی گلستان یا جنگل گلستان، منطقهٔ حفاظت شده‌ای در شرق استان گلستان و غرب استان خراسان شمالی است.
این منطقه قدیمی‌ترین پارک ملی ثبت شده در کشور ایران و پناهگاهی کم‌نظیر برای حیات‌وحش است که ۱۳۵۰ گونهٔ گیاهی و ۳۰۲ گونهٔ جانوری، از جمله نیمی از گونه‌های پستانداران ایران را در حدود ۹۰۰ کیلومتر مربع مساحت خود جای داده‌است و به همین دلیل از سوی یونسکو به عنوان ذخیر‌گاه زیستکره در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است
3014/1648
خبرنگار: مجید میهن دوست ** انتشار: پری سالارنیا



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید