خانه / اخبار روز / مردم انتظار مطالب شفاف به گوششان برسد

مردم انتظار مطالب شفاف به گوششان برسد

سید مسعود خاتمی امروز (یکشنبه-۲۶ مردادماه) در جمع خبرنگاران در گلپایگان، اظهار کرد: تعبیری که از خبرنگاری داریم این است که فریاد مردمی هستند که صدایشان به جایی نمی رسد، بنابراین توقع ما از اصحاب رسانه این است که در وضعیت فعلی مشکلات را به گوش همه برسانند.

 وی ادامه داد: ۵۰ یا ۱۰۰ سال پیش نیز مشکلاتی وجود داشت، اما به دلیل اینکه اخبار گرفته نمی شد و واقعیت ها نیز به طور کامل دیده نمی شد، سخت تر اخبار به دست مردم می رسید، اکنون مسائل کشف می شود و کسی نمی تواند سانسور کند.

به گزارش ایسنا، نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی، گفت: رسالت خبرنگاری سنگین است و خبرنگار باید بتواند واقعیت را کشف و پیدا کند و آنها را صادقانه به مردم بگوید، اگر دست اندرکاران بدانند که تمام کارهای آنان به مردم منعکس می شود، باعث پیشگیری می شود.

خاتمی افزود: اگر بخواهیم یک جامعه پویا باشد، رشد کند و در آن دموکراسی وجود داشته باشد، باید مطالب به صورت شفاف به مردم گفته شود. مردم انتظار به حقی دارند و آن اینکه مطالب شفاف به گوششان برسد.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان، خاطر نشان کرد: به همان اندازه که کار خبرنگار مقدس، سنگین و حساس است، آسیب پذیر هم است، خبرنگاران پیش وجدان و وجدان حرفه ای خود مسئول هستند.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی خطاب به خبرنگاران، تصریح کرد: به واقعیت ها بپردازید. هیچ کس توقع ندارد خبرنگاران اشکالات را سانسور کنند، اما بیش از آن چیزی که وجود دارد هم انعکاس ندهید. ممکن است یک مدیر از برخی صحبت های خبرنگار خوشش نیاید، اما در نهایت باعث سلامت جامعه می شود و می فهمد که یک چشم حواسش است و موارد را بیان می کند و روزی مورد بازخواست قرار می گیرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید