خانه / دسته‌بندی نشده / مسابقه ربات شیشه شوی برگزار می شود

مسابقه ربات شیشه شوی برگزار می شود



به گزارش روز یکشنبه گروه علمی ایرنا ازپارک فناوری پردیس، از آنجایی که در کلان‌شهرهای ایران تعداد برج ها هر روز زیاد می شود و نیازپاکیزه ماندن نمای ساختمان ها کاملا محسوس است، از این رو مسابقه ربات شیشه شوی در پارک فناوری پردیس برگزار می شود.
با توجه به اینکه تا کنون نمونه تجاری ساخته شده مناسبی برای ساختمان های بلندمرتبه در داخل کشور برای شست و شوی ساختمان ها بوسیله ربات ساخته نشده است و این اقدام همواره با اتکا به نیروی انسانی و هزینه های مالی و جانی فراوانی بوده است، برگزاری چنین مسابقه ای ضروری به نظر می رسد.
در همین راستا «سامانه نوآوری باز پرابلم» با همکاری پارک فناوری پردیس و معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری اقدام به برگزاری مسابقه ربات شیشه شوی کرده است.
روند برگزاری مسابقه ربات شیشه شوی نیز به نحوی است که تیم های متقاضی فرصت دارند تا 12 دی ماه جاری، در سامانه Problem.ir ثبت نام و تا اواسط اسفند ماه امسال طرح های خود را ارسال کنند.
بعد از ارزیابی طرح ها توسط داوران، تعدادی تیم برای راه یافتن به مرحله دوم مسابقه انتخاب خواهند شد که در این مرحله تیم ها موظف هستند ربات خود را طی پنج ماه طراحی و آنرا بسازند.
بر اساس این گزارش، مرداد ماه سال 1397 ربات های نهایی در مرحله نخست ارزیابی شده و تیم های برتر برای حضور در مرحله اصلی و نهایی مسابقه معرفی می شوند.
سامانه نوآوری باز پرابلم سعی دارد با همکاری شرکت های سرمایه گذاری و فناور در داخل کشور، امکان سرمایه گذاری روی ربات ها را ایجاد کند تا هزینه ساخت آنها کاهش یابد .
در مسابقه ربات شیشه شوی که به نوعی نخستین مسابقه رباتیک کاربردی در کشور به شمار می رود جوایزی در راستای تولید محصول نهایی مد نظر قرار گرفته است.
طبق این گزارش، مجموع جوایز مسابقه ربات شیشه شوی شامل 100 میلیون تومان جایزه نقدی و 200 میلیون تومان خرید خدمات برای تیم های برتر است.
علمی ** 1836 **1440
تنظیم:یوسف درویشی** انتشار: گلشن



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید