خانه / اخبار روز / مشعل شمش چدن خراسان جنوبی روشن شد

مشعل شمش چدن خراسان جنوبی روشن شد

محمد شفیعی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به راه‌اندازی تولید شمش چدن در شهرستان خوسف به صورت آزمایشی، اظهار کرد: با سفر استاندار به شهرستان خوسف و طرح برخی از مشکلات زیرساختی این واحد تولیدی که در آستانه تعطیل شدن و خروج سرمایه از استان و کشور بود، اقدامات بسیار خوبی شروع شده است و با چشم‌انداز این شرکت تا راه‌اندازی کامل فازهای بعدی برای بیش از هزار نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی خواهد داشت.


فرماندار خوسف با اشاره به راه‌اندازی فازهای اولیه این واحدهای فولادی که شامل کک و گندله‌سازی در راستای تامین نیازهای اولیه تولید شمش بوده است، بیان کرد: طی شش ماه این واحدها به صورت آزمایشی تولید داشته‌اند.


شفیعی گفت: در حال حاضر 250 نفر نیرو جذب این کارخانه شده‌اند و در این کارخانه به میزان ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری مستقیم و غیرمستقیم صورت گرفته است.


وی با اشاره به اینکه در صورت راه‌اندازی کامل این کارخانه برای بیش از یک هزار نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی خواهد شد، افزود: راه‌اندازی این کارخانه‌ها و واحدهای در دست اقدام دیگر در سایر بخش‌های کشاورزی، دامداری، معدن،صنعت و گردشگری شاهد ایجاد یک قطب صنعتی در استان خواهیم بود.


شفیعی اظهار کرد: بزرگترین طرح سرمایه‌گذار خارجی استان مربوط به این کارخانه است؛ لذا تامین زیرساخت‌ها زمینه‌ساز جذب سرمایه‌گذاران بیشتری به استان خواهد بود.


وی بیان کرد: مجوز سرمایه‌گذاری واحد چدن از سازمان خدمات سرمایه‌گذاری ایران ۲۷ میلیون دلار و بخش فولاد ۷۵ میلیون دلار است و اکنون پروانه بهره‌برداری آن اخذ شده است.


فرماندار توسف تصریح کرد: با بهره‌برداری از این واحد تولیدی ماهانه ۴۰ هزار تن محصول به جز داخل کشور به کشورهایی مانند چین، پاکستان، هندوستان، افغانستان و مقاصد دیگر صادر خواهد شد. 


شفیعی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذار خارجی از کشور آفریقای جنوبی در این شهرستان با سرمایه‌گذاری ۱۴ میلیون یورویی بزرگترین نیروگاه خورشیدی استان را با ظرفیت ده مگاوات راه‌اندازی کرده است، افزود: شهرستان خوسف با داشتن ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد که زمینه‌ساز توسعه خواهد بود.


وی گفت: علی‌رغم اینکه خوسف از محل اعتبارات دولتی به علت اینکه جمعیت به عنوان ملاک اصلی توزیع اعتبار است، سهم اندکی دارد، اما توانسته‌ایم با جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی بیش از گذشته زمینه توسعه در این شهرستان را فراهم کنیم.


شفیعی بیان کرد: تا پایان سال آینده بیش از ده کارخانه در شهرستان راه‌اندازی خواهد شد که سه کارخانه فرآوری محصولات کشاورزی از جمله این کارخانه‌ها است.


وی اظهار کرد: در زمینه جذب سرمایه‌گذاری خارجی طی سال‌های گذشته تحربه‌های ناموفقی همچون فولاد جفت رود وجود داشت که توانسته‌ایم طی سه سال گذشته با جلب حمایت سرمایه‌گذار خارجی، نسبت به رفع مشکلات آن‌ها و تامین زیرساخت‌های مرتبط اقدام کنیم.


فرماندار خوسف یکی دیگر از ظرفیت‌های توسعه در شهرستان را وجود معادن دانست و افزود: در راستای راه‌اندازی این کارخانه‌ها تسهیلات بسیار خوبی از محل صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است که احداث کارخانه‌های فرآوری طلا در معدن شادان و کودکان در نظر گرفته شده است.


شفیعی، خوسف را گنجینه بسیار ارزشمندی از ظرفیت‌های بسیار مهم دانست و ادامه داد: این ظرفیت‌ها با همکاری دستگاه‌های اجرایی با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به بالفعل درخواهد آمد.


وی یادآور شد: برای حمایت از سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و همچنین توسعه اشتغال که یکی از مهم‌ترین سیاست‌های دولت است، از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.


انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید