خانه / دسته‌بندی نشده / مشکلات تنفسی کودکان مهمترین عارضه سزارین

مشکلات تنفسی کودکان مهمترین عارضه سزارین



به گزارش روز یکشنبه دانشگاه علوم پزشکی همدان، مرضیه اتوگرا اظهار کرد: جنینی که با عمل سزارین انتخابی مادرش پا به جهان می‌گذارد از مشکلات این عمل بی نصیب نمی ماند.
وی اضافه کرد: امروزه هزاران کودک ماحصل سزارین با مشکلات تنفسی و یرقان دست به گریبان هستند و در این حوزه آمار مبتلایان به آسم و آلرژی کودکان را نیز می توان به راحتی بررسی کرد.
کارشناس ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی همدان تاکید کرد: فشاری که هنگام زایمان طبیعی به قفسه سینه نوزاد وارد می‌ شود کمک زیادی به تمیز کردن ریه های او از ترشحات و مایعات می‌کند و برقراری یک فعالیت تنفسی عادی را برای او ممکن می‌سازد.
اتوگرا افزود: در تحقیقات مختلف ثابت شده که زایمان طبیعی برای نوزاد بهتر است، چراکه فشار به سر و ریه جنین در حین تولد وارد می‌شود.
وی با بیان اینکه این فشار برای نوزاد بسیار مفید است، گفت: در زایمان طبیعی ریه‌های نوزاد پاک می‌شوند؛ اما این حالت در سزارین ممکن نیست، به همین علت مشکلات تنفسی برای نوزدان بوجود می آید.
اتوگرا بیان کرد: مادران نگران فشاری که بر روی سر جنین هنگام تولد وارد می شود، نباشند چراکه استخوان های سر نوزادان به نحوی است که بتواند این فشارها را تحمل ‌کنند.
وی فرهنگ‌سازی در بالا بردن آگاهی مادران نسبت به فواید زایمان طبیعی را مهم دانست و خوستار توجه و اطلاع رسانی این موضوع شد.
بر اساس این گزارش، از آغاز اجرای طرح تحول نظام سلامت تا پایان سال 95 بیش از 60 هزار مورد زایمان طبیعی رایگان در استان همدان انجام شده است.
7526/2090
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید