خانه / دسته‌بندی نشده / معاون سازمان محیط زیست نایب رییس سومین مجمع محیط زیست ملل متحد شد

معاون سازمان محیط زیست نایب رییس سومین مجمع محیط زیست ملل متحد شد



به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، در عالی ترین مجمع محیط زیست سازمان ملل متحد که از ١٣ تا ١٥ آذرماه در نایروبی در حال برگزاری است، معاون سازمان حفاظت محیط زیست، به عنوان نائب رییس سومین مجمع محیط زیست ملل متحد به نمایندگی از گروه آسیا و اقیانوسیه، انتخاب شد و به عضویت هیات رییسه سومین مجمع محیط زیست ملل متحد انتخاب شد.
انتخاب هیات رییسه مجمع محیط زیست بر اساس تقسیم بندی گروه های جغرافیایی است و هیات رییسه ماموریت دارد تا پایان نشست بعدی مجمع که در سال 2019 برگزار می شود امور مرتبط با اجرای قطعنامه های مصوب در نشست اخیر مجمع را تا نشست بعدی پیگیری کند.
مجمع محیط زیست سازمان ملل متحد به عنوان عالی ترین نهاد جهانی تصمیم گیر در حوزه محیط زیست، همچنین سکوی جهانی برای هدایت سیاست های جهانی در این حوزه، 13 تا 15 آذرماه سالجاری در مقر برنامه محیط زیست ملل متحد در نایروبی کنیا با تمرکز بر موضوع آلودگی در حال برگزاری است.
هدف از تشکیل سومین مجمع محیط زیست ملل متحد؛ شناسایی، معرفی تعهدات و اقدامات ملموس برای پایان آلودگی در تمامی اشکال است.
تمرکز بر تصویب قطعنامه های پیشنهادی از سوی کشورها پیرامون چالش های جهانی محیط زیست، توسعه گفتمان مقام های عالی رتبه محیط زیست جهان در خصوص آلودگی، محیط زیست و سلامت، همچنین بررسی چگونگی اقدام مشترک میان علم، سیاست گذاری و کسب و کار، اصلی ترین برنامه ها و اهداف این اجلاس را تشکیل داده است.
193 کشور عضو سازمان ملل، تمامی سازمان ها و آژانس های تخصصی ملل متحد، جوامع مدنی، بخش خصوصی و موسسات بین دولتی اعضای مجمع محیط زیست ملل متحد هستند.
علمی 9014**
تنظیم : کیمیا عبدالله پور



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید