خانه / دسته‌بندی نشده / معاون پژوهشی دانشگاه الزهرا:در تنگناهای مالی بودجه پژوهشی هزینه نشود

معاون پژوهشی دانشگاه الزهرا:در تنگناهای مالی بودجه پژوهشی هزینه نشود



دکتر یدالله اردوخانی روز دوشنبه در حاشیه مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه الزهرا در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا گفت: با اطمینان می توان گفت که تحقیق در سطوح گوناگون کشور هنوز جزئی از فرهنگ نشده است و به رغم تاکید مقام معظم رهبری و رییس جمهوری، هنوز در میان عده ای از مسئولین جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده است.
وی ابراز امیدواری کرد که روزی برسد که همه با هم در جهت رشد و اعتلای فرهنگ پژوهش و فناوری کشورمان تلاش کنیم.
اردوخانی با اشاره به اینکه فعالیت های پژوهشی و تولید علم و فناوری در دهه های اخیر رشد کمی و کیفی چشمگیری داشته است، گفت: دستاوردهای حاصل از این فعالیت های پژوهشی زندگی بشر را متحول کرده است و این دستاوردها در بستر ارتباطات سریع بین المللی به سرعت انتشار می یابد و در خدمت همکاران قرار می گیرد.
اردوخانی ادامه داد: راهبرد و اساس پژوهش دانشگاه و کشور برپایه نوآوری استوار است و بخشی از این نوآوری ها بر پایه تئوری هاست که منجر به مقالات علمی، ثبت اختراع و پتنت می شود و پس از ان توسعه فناوری و تجاری سازی و توسعه محصول خواهد بود.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه الزهرا با اشاره به این که در جهان امروز پیشرفت و توسعه هر کشوری بر مبنای علم و دانش استوار است، گفت: پژو هش و تولید علم و فناوری از مهمترین عناصر رشد و توسعه کشور در ابعاد گوناگون است. تاکنون در جهان کشوری مشاهده نشده است که بدون توسعه علمی به توسعه اقتصادی و صنعتی دست یافته باشد بنابراین پژوهش و فناوری برای هر کشوری یک مسئله حیاتی محسوب می شود.
اردوخانی در پایان در مورد نحوه انتخاب پژوهشگران برتر دانشگاه الزهرا نیز گفت: این افراد با توجه به شیوه نامه مصوب فعالیت یکساله همکاران در سال تحصیلی 95-96 مورد بررسی قرار گرفتند و برای اولین بار برای هر یک از دانشکده ها و پژوهشکده زنان یک کارنامه پژوهشی تهیه و به رییس دانشکده ارائه شد که وضعیت هر دانشکده را به دانشگاه نشان دهد.
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه الزهرا با تاکید بر این که تلاش داریم شیوه کیفی نگری جای شیوه کمی نگری را بگیرد، گفت: برای رسیدن به یک شیوه نامه کیفی ابتدا از دانشکده ها درخواست کردیم که نقطه نظرات خود را در خصوص شاخص های ارزیابی اعلام کنند و پس از جمع آوری نقطه نظرات دانشکده ها در دو جلسه متوالی شورای پژوهشی دانشگاه و در یک جلسه هیات رییسه شیوه نامه ها مصوب گردید که عملکرد پژوهشی یکساله از همکاران را مورد بررسی قرار دهد.
مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه الزهرا امروز در سالن دکتر تورانی این دانشگاه برگزار شد و در این مراسم از پژوهشگران برگزیده که طی سال تحصیلی 1395- 1396 در زمینه های مختلف موفق به کسب امتیاز پژوهشی شده اند، تقدیر بعمل آمد.
علمی**2038**
خبرنگار: درنا محمدیان* انتشار: محتشمی پور
برای اطلاع از اخبار متنوع علمی و فناوری، با کانال علمی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
irnaelm@
ttps://telegram



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید