خانه / دسته‌بندی نشده / ملاحظات محیط زیستی لازمه ارتقای کیفیت زندگی شهروندان می باشد

ملاحظات محیط زیستی لازمه ارتقای کیفیت زندگی شهروندان می باشد



به گزارش ایرنا از روابط عمومی مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران،صدرالدین علیپوربا اشاره به اینکه پرداختن به موضوع محیط زیست باید محور همه فعالیت ها و اقدامات باشد، افزود: بی توجهی به این امر و عدم هماهنگی و تعامل با سایر بخش ها، باعث بروز مشکلات و معضلات محیط زیستی عدیده ای در شهر شده و تاب آوری آن را کاهش داده است.
وی اظهارداشت :موضوعات محیط زیستی نباید صرفاً پژوهشی- تحلیلی و در یک فضای بسته شکل بگیرد بلکه باید فرایند تصمیم گیری، اجرا و نتیجه این مطالعات و پژوهش ها در همه بخش ها جاری و ساری باشد.
علیپور افزود: به دلیل عدم رعایت ملاحظات محیط زیستی در انجام پروژه ها علی رغم ارائه خدمات و فعالیت های محیط زیستی در سطح شهر، موجب هدررفت انرژی، سرمایه و همچنین تخریب منابع محیط زیستی شده ایم.
رئیس مرکز محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران اظهارکرد: با توجه به تاکیدات شهردار تهران در دوره جدید مدیریت شهری مبنی بر الزام رعایت ملاحظات محیط زیستی در تمامی پروژه های اجرایی و عملیاتی سطح مناطق و سازمان ها، امیدوارم شاهد اقدامات ویژه و جدی در راستای ارتقاء کیفیت زندگی و محیط زیست شهری باشیم.
وی با تاکید بر اینکه توجه به مسائل و ملاحظات محیط زیستی در برنامه ها و فعالیت ها گامی موثر در جهت بهبود وضعیت محیط زیست و در نتیجه ارتقاء سطح کیفی زندگی مردم است، گفت: رکن اصلی فعالیتهای این مرکز باید در راستای بهبود وضعیت زیستی شهروندان باشد چراکه افزایش مشارکت آن ها را در مدیریت شهری در پی خواهد شد.
علیپور افزود: شهروندان باید اهمیت موضوع محیط زیست و نقش آن در ارتقاء سطح کیفی زندگی خود رااحساس نمایند به طوریکه محیط زیست به مطالبه و دغدغه اصلی مردم شهر تبدیل شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار :فرانک عابدنژاد انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/1735 / 1539



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید