خانه / دسته‌بندی نشده / مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه جمعه تا صبح شنبه

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه جمعه تا صبح شنبه



اخبار داخلی
**********
* تهران- ایرنا- شرکت و سخنرانی در کنفرانس بین المللی امنیت و توسعه پایدار، دیدار و گفت وگو با رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه ازبکستان و نیز هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا و گفت وگو با خبرنگاران در حاشیه کنفرانس سمرقند از جمله برنامه های وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در سمرقند بود.
* تهران- ایرنا- وزیر اطلاعات گفت: خوشبختانه مراسم اربعین حسینی با امنیت خوبی برگزار شد و تا این لحظه هیچ اتفاق امنیتی نیافتاده است.
* وین- ایرنا- کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در گفتگو با ایرنا گفت: توطئه های عربستان همیشه بوده و در آینده هم خواهد بود اما ایران و ملت های منطقه آماده اند تا برابر این توطئه ها مقاومت کنند.
* بغداد- ایرنا- سفیر جمهوری اسلامی ایران و رئیس ستاد اربعین در عراق گفت: از مهمانوازی ملت و دولت عراق تشکر می کنم، نظم، آرامش و راحتی از ویژگی مراسم اربعین امسال بود.
* تهران- ایرنا- زمین لرزه ای با قدرت 4.4 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) بامداد امروز (شنبه) حوالی تخت استان هرمزگان را لرزاند.
* بجنورد- ایرنا- فرمانده پلیس‌راه چمن بید شهرستان مانه و سملقان گفت: برخورد یک دستگاه خودروی پژو پارس با خاور و 206 جمعه شب در محور آشخانه به چمن بید موجب کشته شدن یک نفر و مجروح شدن دو نفر دیگر شد.
* بندرعباس- ایرنا- رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی جاسک گفت: بر اثر برخورد شتر با خودرو رئیس دادگستری این شهرستان، وی جان خود را از دست داد.
* گرگان- ایرنا- با رقابت 57 راس اسب در شش دور 1000 و 1200 و 1550متری نتایج هفته قهرمانی و پایانی (پنجم) رقابت های کورس سوارکاری آق قلا در شمال استان گلستان شامگاه جمعه مشخص شد.
* تهران- ایرنا- حسام الدین آشنا رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری در تمجید سید حسن نصرالله گفت: دانش، ذکاوت، دقت و سیاست شناسی سید حسن نصرالله مثال عالی و نمونه الگو واری برای چهره ها، سخنگویان و به ویژه شخصیت های روحانی در جریانات سیاسی داخلی ایران است.
* تهران- ایرنا- روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، از انتقال امیر جعفری تهرانی، امیر اشکان، امیر کلهر و امیر موسوی، چهار فرمانده نیروی دریایی به ستاد فرماندهی کل ارتش خبر داد.

اخبار خارجی
**********
* نیویورک- ایرنا- مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی با ارائه گزارشی به مجمع عمومی سازمان ملل بار دیگر اجرای تعهدات ایران تحت برجام را تایید کرد.
* دمشق- ایرنا- ‘بشارالجعفری’ نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد گفت: صهیونیسم سلاح کشتار جمعی بوده که خشونت را گسترش و امنیت منطقه را تهدید می کند.
* دمشق- ایرنا- ‘بشر یازجی’ وزیر گردشگری سوریه گفت که برخی از شرکت های هواپیمایی اروپا خواستار ازسرگیری پروازها به سوریه هستند.
* شانگهای- ایرنا- مدیر یک شرکت خودروساز چینی و از شرکای تجاری سایپا اعلام کرد: بازار خودرو چین کاملا رقابتی است بگونه ای که عمده تقاضای مردم را خودروهای خارجی تشکیل می دهند و تولیدات خودروی چین بیشتر با هدف صادرات است.
* تهران- ایرنا- پس از افشای سوء رفتار جنسی نامزد جمهوریخواهان در انتخابات سنا ایالت آلابامای آمریکا، ستاد انتخاباتی جمهوریخواهان حمایت مالی خود از او را قطع کرد.
* کوالالامپور- ایرنا- یک دادگاه در میانمار دو روزنامه نگار مالزیایی و سنگاپوری را که برای تصویربرداری از محوطه پارلمان این کشور از پهپاد استفاده کرده بودند، به دو ماه زندان محکوم کرد.
* پکن- ایرنا- ‘شینزو آبه’ نخست وزیر ژاپن گفت او و ‘ولادیمیر پوتین’ رئیس جمهوری روسیه توافق کرده اند تحریم های سازمان ملل علیه کره شمالی را اجرا و همچنان برای توقف برنامه هسته ای پیونگ یانگ تلاش کنند.
* تهران- ایرنا- وزیران خارجه 11 کشور حاشیه اقیانوس آرام اعلام کردند که بدون حضور آمریکا پیرامون پیمان تجاری اقیانوس آرام به توافق رسیدند.
* پکن- ایرنا- شمار زیادی از کشاورزان کره جنوبی به گفت وگوهای دولت با آمریکا برای تغییر بندهایی از توافقنامه تجارت آزاد اعتراض کرده و خواستار خروج از این پیمان شدند.
* تهران- ایرنا- مصر از کشته شدن 10 تن از عناصر تروریستی و دستگیری 22 نفر دیگر در جریان درگیری با نیروهای امنیتی در شبه جزیره سینا خبر داد.
* تهران- ایرنا- وزیر خارجه آمریکا گفت: هر چقدر نیروهای خارجی در لبنان حضور دارند، باید این کشور را ترک کنند.
* تهران- ایرنا- هشت غیر نظامی در حمله هوایی جنگنده های عربستان سعودی به مناطق مسکونی صنعا پایتخت یمن زخمی شدند.
* تهران- ایرنا- عربستان سعودی مدعی شد یکی از شهروندانش در لبنان ربوده شده اما هیچ جزئیاتی از هویت این شهروند و یا ربایندگان او اعلام نکرد.
* تهران- ایرنا- شبکه خبری سی ان ان در گزارشی نوشت: کره شمالی نزدیک به دو ماه است که هیچ آزمایش موشکی یا هسته ای انجام نداده و این موضوع باعث سردرگمی مقام های اطلاعاتی امنیتی آمریکا شده است.
* مادرید- ایرنا- دولت اسپانیا بر اساس برخی‌ نظریات، مشکوک به دخالت روسیه در ماجرای بحران استقلال طلبی کاتالونیا است، اما هنوز واکنشی رسمی به این موضوع نشان نداده است.
* تهران- ایرنا- دبیر کل سازمان ملل خواستار توقف کامل خشونت ها علیه مسلمانان روهینگیا، بازگرداندن آنان به خانه هایشان، اعطای حق شهروندی و همچنین دسترسی آزاد برای کمک های انسان دوستانه شد.
* نیویورک- ایرنا- سفیر ژاپن در سازمان ملل متحد، برجام را برای ثبات منطقه و تقویت پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای کمک کننده دانست و بر حمایت خود از ادامه اجرای آن تاکید کرد.
* لندن- ایرنا- شیعیان مقیم دوبلین و دوستداران اهل بیت (ع) با برگزاری مراسم باشکوهی در اربعین سید و سالار شهیدان، سوگواری کردند.
* تهران- ایرنا- جنگنده‌های عربستان سعودی به ساختمان وزارت دفاع یمن در صنعا پایتخت این کشور حمله کردند.
* مسکو -ایرنا- روسیه خواستار تحقیقات بین المللی درباره بمباران گذرگاه چهاردره در استان قندوز افغانستان از سوی هواپیماهای آمریکایی شد که بر اثر آن دست کم 10 غیرنظامی جان خود را از دست دادند.
* تهران- ایرنا- وزارت کشور بحرین از وقوع انفجار و آتش سوزی در یک خط لوله نفت این کشور خبرداد.
* نیویورک- ایرنا- سفیر چین در سازمان ملل متحد حمایت کشورش را از ایفای نقش نظارتی آژانس بین المللی انرژی اتمی بر فعالیت های هسته ای کره شمالی مطابق شرح وظیفه آن اعلام کرد.
* بلگراد- ایرنا- مراسم بزرگداشت بیست و دومین سالگرد انتشار مجله فرهنگی و علمی «پرلا» با استقبال مردم و ده ها تن از استادان دانشگاه و فرهیختگان آلبانیایی برگزار شد.
* آنکارا- ایرنا- روزنامه ینی شفق ترکیه در وبسایت خود در گزارشی اعلام کرد: گروه های تروریستی سوریه از جمله حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (پ.ی.د) و یگان‌های مدافع خلق سوریه (ی.پ.گ) سلاح های دریافتی از آمریکا را برای مقابله با ترکیه به عفرین منتقل می کنند.
* آنکارا- ایرنا- قرار بازداشت عثمان بایدمیر سخنگوی حزب دموکراتیک ها و نماینده شهر شانلی اورفا در مجلس ملی ترکیه از سوی دادگاه رسیدگی به پرونده اتهامات وی صادر شد.
* آنکارا- ایرنا- ماموران پلیس مبارزه با ترور ترکیه طی عملیاتی گسترده در شهرهای استانبول، ازمیر، آدانا و ترابوزان 109 مظنون داعشی از جمله 93 تبعه خارجی را دستگیر کردند.
* آنکارا- ایرنا- روزنامه ینی شفق در گزارشی به نقش پر رنگ ‘جرد کوشنر’ داماد ترامپ در حوادث اخیر منطقه ای اشاره کرد و نوشت: نام او پشت پرده بحران های اخیر خاورمیانه زیر هر سنگی یافت می شود.
* مسکو- ایرنا- هفتمین همایش بین المللی «اسلام در جهان چند فرهنگی» با حضور مقام های ارشد و شخصیت های دینی و کارشناسان ایران، روسیه و چند کشور دیگر از جمله ترکیه، مغرب، تونس و ارمنستان در دانشگاه فدرال قازان پایتخت جمهوری تاتارستان برگزار شد.
* نیویورک- ایرنا- نماینده اتحادیه اروپا در سازمان ملل متحد بر حفاظت از برجام تاکید کرد و از همه طرف ها خواست به تعهدات برجامی خود به طور کامل عمل کنند.
* مسکو- ایرنا- رئیس کمیسیون سیاستگذاری اطلاعاتی شورای فدراسیون روسیه اعلام کرد که در پاسخ به اقدامات آمریکا علیه شبکه خبری راشاتودی، اعمال محدودیت هایی در مورد رادیو صدای آمریکا، شبکه سی.ان.ان و رادیو آزادی بررسی می شود.
* تهران- ایرنا- وزارت کشور عربستان مدعی شد که 2 نفر را به اتهام امنیتی در استان قطیف در شرق این کشور بازداشت کرده است.
* مسکو- ایرنا- رئیس کمیسیون امنیت و دفاع شورای فدراسیون (مجلس سنای روسیه) طرح اعزام 20 هزار سرباز ناتو را به شرق اوکراین تقبیح و اعلام کرد که اعزام این نیروها به شرق اوکراین امنیت منطقه را تهدید خواهد کرد.
* لاهور- ایرنا- همزمان با یکصد و چهلمین زادروز علامه اقبال لاهوری، اتاق ایران شناسی در دانشکده دولتی بانوان مناوان لاهور راه اندازی شد.
* لندن- ایرنا- «میشل بارنیه» مذاکره‌کننده ارشد برگزیت از سوی اتحادیه اروپا روز جمعه اعلام کرد که انگلیس 2 هفته مهلت دارد تا موضع خود را در رابطه با مسائل کلیدی خروج از اتحادیه اروپا ازجمله صورتحساب برگزیت روشن کند.
* کربلا- ایرنا- ششمین همایش بین المللی دانشجویان و اندیشمندان مسلمان جهان همزمان با اربعین حسینی و در حرم مطهر اباعبدالله الحسین برگزار شد.
* تهران- ایرنا- وزیر خارجه آمریکا با تاکید بر حمایت واشنگتن از حاکمیت ملی و استقلال لبنان، از طرف های داخلی و خارجی در این کشور خواست به یکپارچگی و استقلال نهادهای قانونی آن احترام بگذارند.
* تهران- ایرنا- هند در نظر دارد برای پایان دادن به آلودگی هوای مرگبار پایتخت این کشور از ارتفاع زیاد بر سطح شهری که میلیون ها نفر جمعیت دارد، آب بپاشد.
* نجف- ایرنا- پخش فیلم ایرانی «مختارنامه» در موکب الحجه (عج) عراقی ها در بزرگراه کربلا در شهر نجف جمع زیادی از زائران و جوانان عراقی را گرد هم آورده است.
* باکو- ایرنا- کاردار موقت نمایندگی آمریکا در سازمان امنیت و همکاری اروپا در نشستی با حضور رئیسان گروه میانجی مینسک، گفت: ایالات متحده از گسترش مذاکراه و برقراری اعتماد میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان حمایت می کند و وضعیت موجود در مناقشه قره باغ و به دراز کشیدن این مساله را قابل قبول نمی داند.
* تهران- ایرنا- ورود خودرو به داخل جمعیت دانش آموزان دبیرستانی در شهر تولوز در جنوب فرانسه که احتمالا حمله عمدی بوده، تاکنون دست کم سه زخمی برجا گذاشته است.
شبد**1953** 1379 **
تنظیم کننده: مرتضی شحنه** انتشار دهنده: هادی افتخاری



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید