خانه / دسته‌بندی نشده / موسسه سرم سازی رازی در مسیر برتری جهانی

موسسه سرم سازی رازی در مسیر برتری جهانی



به گزارش ایرنا، مهرداد راسخی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: با توجه به اقداماتی که در دستور کار این موسسه قرار گرفته و اینکه امروز این افتخار را داریم که توانسته ایم بسیاری از بیماری ها را ریشه کن و کنترل کنیم، سیاست ما تبدیل شدن به یکی از 5 قدرت برتر واکسن سازی در دنیا است.
وی اضافه کرد: در 20 سال آینده علاوه بر بیماری های عفونی، بیماری های غیر عفونی مانند سرطان،آسم،آلرژی، بیماری های قلبی و عروقی، ام اس، پارکینسون و آلزایمر مشکل جامعه جهانی و کشور ما خواهد بود به همین منظور موسسه سرم سازی رازی تولید واکسن برای پیشگیری از این بیماری ها برای دنیا و ایران را در دستور کار خود قرار داده است.
راسخی گفت: همچنین با تغییرات اکوسیستمی ،میکرو ارگانیسم ها تغییر می یابند به همین منظور برای مبارزه با بیماری ها باید این پیشگیری و تغییرات را لحاظ کرده که یکی از برنامه های موسسه ساخت واکسن های مناسب با مطابق با این شرایط است.
وی ادامه داد: میکروارگانسیم ها در صورت دستکاری شدن سلامت جامعه را به مخاطره می اندازند ، خوشبختانه با تمهیدات اندیشیده شده از سوی موسسه رازی و اقدامات صورت گرفته، این تضمین را به مردم می دهیم که هیچ خطری آنان را تهدید نمی کند.
راسخی افزود: یکی دیگر از مشکلات آینده جوامع بشری با توجه به مصرف بی رویه داروها، مقاومت های دارویی است که رازی برای اینکه خطری سلامت جامعه ایرانی را تهدید نکند درصدد است تا برای این موضوع نیز تدابیری لحاظ کند.
معاون تضمین کیفیت موسسه رازی گفت: یکی دیگر از مواردی که ممکن است جامعه ایرانی را تهدید کند با توجه به ایدئولوژیکی بودن نظام ایران و دسیسه هایی که از سوی دشمنان برای ضربه زدن به نظام و کشور ما طراحی می شود که یکی از این موارد بیوتروریسم است ، به همین منظور با توجه به اقدامات صورت گرفته از سوی موسسه رازی این اطمینان را به مردم می دهیم که خطری متوجه نظام و ملت نمی شود.
راسخی با بیان اینکه دنیای آینده ژنتیک است افزود: برای مقابله با میکروارگانیسم و بیوتروریسم نیاز است تا در مبادی ورودی و گمرک ها اقدامات پیشگیرانه بیشتری صورت گیرد که موسسه این آمادگی را دارد تا برای مقابله با این مخاطرات به صورت جدی تر وارد عمل شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مدیریت سبز یکی از برنامه هایی است که در آینده نه چندان دور در دنیا لحاظ می شود بیان داشت: امروزه شاهد آلودگی های زیست محیطی، آلودگی هوا، آب و خاک هستیم که برای پیشگیری از این آلودگی ها موسسه سرم سازی رازی این آمادگی را دارد تا همگام با دنیا از ژن های گیاهی در تولید واکسن استفاده کرده که در این صورت از صنعت آلوده و تجهیزاتی که آلودگی های زیست محیطی را در بردارند استفاده نخواهیم کرد.
راسخی در ادامه با بیان اینکه از 1 هزار و 415 بیماری ثبت شده در دنیا که می تواند سلامت انسان ها را به خطر بیاندازد که 868 بیماری بین انسان ودام مشترک هستند خاطر نشان کرد: یکی از رسالت های موسسه رازی پیشگیری از این بیماری ها است که در این صورت علاوه بر کاهش هزینه درمان مردم، نیاز به تخت های بیمارستانی نیز در کشور کاهش می یابد.
وی با اشاره به اینکه بیش از 9 میلیون نفر طی 14 ماهه گذشته در بیمارستان های دولتی کشور بستری شده اند
گفت: موسسه رازی در صدد است تا با تولید واکسن و پیشگیری هزینه های درمانی مردم را کاهش دهد، 80 هزار کمبود تخت بیمارستانی در کشور داریم که تامین آنها نیازمند هزینه های بالایی است این در حالی است که با یک واکسن می توانیم پیشگیری و در این هزینه ها صرفه جویی کنیم.
راسخی ادامه داد: بیش از 95 درصد داروها در داخل کشور تامین می شوند و با هدف کاهش واردات و رشد بیشتر این صنعت تا پایان سال جاری 3مرکز خصوصی واکسن‌سازی در کشور راه‌اندازی می‌شود.
معاون تضمین کیفیت موسسه رازی در ادامه به رقابت بیش از 100 وارد کننده واکسن با موسسه رازی اشاره و یادآور شد: متاسفانه این واکسن های وارداتی که بسیار پائین تر از قیمت تمام شده وارد کشور می شوند از کیفیت بالایی برخوردار نیستند و تنها به دلیل رقابت با رازی و اینکه دیگر این موسسه موجودیتی نداشته باشد اقدام به این کار می کند.
راسخی افزود: به همین منظور ما نیازمند تصویب قوانین ضد دمپینگ هستیم ، هم اکنون از طریق مبادی رسمی در حال پیگیری آن هستیم ، این وارد کننده ها برای مقابله با موسسه سرم سازی رازی و اینکه این موسسه را به مخاطره بیاندازند قیمت های خودشان را پائین می آورند ، البته توانایی موسسه خیلی بیشتر است اما به طور یقین زحمت ما را بیشتر می کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از ارائه واکسن آبله قناری به بازار مصرف طی 2 ماهه آینده خبر داد و گفت: درخواست مجوز داده ایم که پس از صدور این مجوز که مراحلی از آن نیز طی شده تا 2 ماه آینده این محصول به بازار عرضه می شود.
7414/6155خبرنگار: وحیده عسکری ،**انتشار دهنده : محمد عزیزپور



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید