خانه / اخبار روز / نشست هماهنگی چهارمین جشنواره ملی فیلم ایثار برگزار شد

نشست هماهنگی چهارمین جشنواره ملی فیلم ایثار برگزار شد

به گزارش ایسنا، سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد در این نشست ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه (س) و نخستین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانیبیان کرد: مکتب شهید سلیمانی بعد از شهادت ایشان نه تنها متوقف نشد بلکه ماندگار و جادوانه شد و راه این شهید بزرگوار ادامه دارد. دشمن تصور کرد با ترور شهید سلیمانی مانع ادامه راه و اهداف این شهید می‌شود در حالی که شهادت حاج قاسم سلیمانی باعث احیای مکتب این شهید شد.

رییس شورای سیاست‌گذاری چهارمین جشنواره ملی فیلم ایثار با اشاره به ویژگی‌ها و خصوصیات اخلاقی شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: هر انسانی که در مسیر خداوند گام بردارد صفت خدایی در وجودش نمایان می‌شود و شهید حاج قاسم سلیمانی به این ویژگی رسید. سادگی و صفا و کمال طلبی از ویژگی‌های بارز این شهید بزرگوار بود و آزاد کردن سرزمین‌های محور مقاومت توسط ایشان کار بزرگی بود و بعد از شهادتش این مسیر ادامه دارد.

سردار یعقوب سلیمانی با بیان اینکه چهارمین جشنواره ملی فیلم ایثار در جهت تداوم و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله خداوند توفیق بدهد که با برگزاری این جشنواره در جهت راه شهدا تأثیرگذار باشیم و این جشنواره بتواند نه تنها در سطح ملی بلکه در سطح منطقه و بین‌الملل تأثیرگذار باشد.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی بستر را برای برگزاری جشنواره ملی فیلم ایثار گسترده‌تر کرده است چرا که اقتدار و صلابت این شهید تحسین‌برانگیز است و نقش مهمی در تداوم فرهنگ ایثار و شهادت و نقش محور مقاومت در پیشبرد اهداف نظام اسلامی دارد.

رییس شورای سیاست‌گذاری جشنواره ملی فیلم ایثار با اشاره به تجارب برگزاری جشنواره‌های مختلف فرهنگی و هنری از جمله جشنواره «رهاورد سفر»، گفت: نگاه به تجارب سایر جشنواره‌ها نقش مهمی در برگزاری جشنواره ملی فیلم ایثار دارد و امیدوارم تجارب شورای سیاست‌گذاری این جشنواره مورد توجه قرار بگیرد.

سید مرتضی حسینی، مدیرکل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران و دبیر شورای سیاست‌گذاری چهارمین جشنواره ملی فیلم ایثار نیز در این نشست با بیان اینکه این جشنواره متفاوت از سه جشنواره دیگر برگزار خواهد شد، گفت: تاکنون بیش از ۵۰۰ اثر در بخش‌های مختلف از جمله فیلم داستانی کوتاه، مستند، فیلم‌نامه و پویانمایی به این جشنواره رسیده است که تا پایان مهلت ارسال این جشنواره آثار بیشتری ارسال خواهد شد.

دبیر شورای سیاست‌گذاری جشنواره ملی فیلم ایثار با اشاره به زمان پیشنهادی برای برگزاری اختتامیه این جشنواره گفت: ایام الله دهه مبارک فجر و چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی فرصت مناسبی برای برگزاری این جشنواره است.

در این نشست اعضای شورای سیاست‌گذاری چهارمین جشنواره ملی فیلم ایثار به بیان پیشنهاداتی درخصوص چگونگی و زمان برگزاری این جشنواره پرداختند و خواستار برگزاری مطلوب و با شکوه چهارمین جشنواره ملی فیلم ایثار شدند.
انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید