خانه / دسته‌بندی نشده / نماینده مجلس: توسعه کشور با محدود کردن فضای مجازی ممکن نیست

نماینده مجلس: توسعه کشور با محدود کردن فضای مجازی ممکن نیست



غلام محمد زارعی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اینک بسیاری از مشاغل مفید در جامعه از طریق فضای مجازی ایجاد شده و ایجاد محدودیت در آن ممکن است به اقتصاد کشور که به سمت اقتصاد دانش بنیان حرکت می‌کند آسیب برساند.
وی افزود: فناوری‌های مرتبط با فضای مجازی امروزه به یک صنعت و عرصه تأثیرگذار جهانی تبدیل شده و ایران نیز ‌باید جایگاه خود را در این زمینه پیدا کند.
نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دولت در سال‌های اخیر زمینه توسعه فضای مجازی را فراهم کرده و بهبود این فرآیند نیز مورد تأکید جامعه علمی و مدیریتی کشور است.
زارعی عنوان کرد: دولت باید از ارتباط مردم با جهان از طریق فضای مجازی حراست کند و مجلس شورای اسلامی نیز در این زمینه دولت را همراهی می‌کند.
وی ابراز داشت: برخی افراد ممکن است بخواهند محدودیت‌هایی برای فضای مجازی کشور ایجاد کنند که ممکن نیست و سبب دوری جامعه از روند مثبت تحولات بشری می‌شود.
رئیس مجمع نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تمامی فناوری‌های امروزی ممکن است جنبه‌های مثبت یا منفی داشته باشند اما باید برای نحوه استفاده از آن به آموزش در مدارس و رسانه‌ها پرداخت.
زارعی اظهار داشت: برطرف کردن آسیب‌های فضای مجازی با پژوهش‌های کاربردی امکان پذیر است اما فیلترینگ آن شایسته نیست.
وی افزود: ایجاد محدودیت نامتعارف برای فعالیت فضای مجازی به مصلحت جامعه نیست.
نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: گسترش فضای مجازی، کاهش هزینه‌های اقتصادی و دسترسی سریع و آسان به اطلاعات در زمینه‌های مختلف اعتقادی، اجتماعی، اقتصادی، هنری و ورزشی از جمله مزیت‌های فضای مجازی است که اهمیت حمایت از آن را نشان می‌دهد.
زارعی عنوان کرد: تبادل سریع اطلاعات، شفافیت در سطح مدیریت کشور، گسترش عدالت رسانه‌ای و گسترش تعاملات و تبادل نظرها به توسعه جامعه کمک می‌کند.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
6110/7535



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید