خانه / دسته‌بندی نشده / هجدهمین نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن بازار در مشهد گشایش یافت

هجدهمین نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن بازار در مشهد گشایش یافت



به گزارش ایرنا، استاندار خراسان رضوی در حاشیه بازدید از غرفه های این نمایشگاه در جمع خبرنگاران گفت: نمایشگاه پژوهش و فناوری نمادی از همکاری و همراهی مراکز رشد، دانشگاه ها، پارک علم و فناوری و دستگاه های اجرایی است و وجود جوانان دانشمند و دلسوز در کنار هم باعث شده که این نوع نمایشگاه ها هر سال رشد و رونقی بیش از گذشته داشته باشد.
علیرضا رشیدیان افزود: اکنون در حوزه شرکت های دانش بنیان، 163 شرکت با 320 محصول و چهار هزار نفر اشتغال در استان فعال است که این شرکتها پارسال 10 میلیون دلار صادرات به کشورهای همسایه، اروپایی و شرق آسیا داشته اند.
وی اظهار امیدواری کرد که شمار محصولات دانش بنیان استان در سالهای آینده به چند هزار محصول افزایش یابد زیرا توسعه کشور با افزایش تولیدات مونتاژ محقق نمی شود بلکه توسعه علمی و اقتصادی کشور در گرو حمایت از ایده ها، اندیشه و خلاقیت های جوانان و شرکت های دانش بنیان است.
استاندار خراسان رضوی گفت: برگزاری نمایشگاه پژوهش و فناوری ظرفیت خوبی برای پژوهشگران و دانشمندان جوان به منظور برقراری ارتباط و توسعه تعامل با ادارات، کارخانجات و صاحبان بخش خصوصی به منظور بهره گیری از حمایت های مالی آنهاست.
وی افزود: حمایت از طرحها و پروژه های شرکت های دانش بنیان باعث می شود که تولیدات صنایع داخلی با قیمت ارزان تر و کیفیت بهتری به بازار عرضه شود.
رشیدیان ادامه داد: در چند سال گذشته بیش از هزار میلیارد تومان به شرکت های دانش بنیان و صنایع استان کمک مالی شده و امسال نیز از محل کمکهای فنی و اعتباری استان، 24 میلیارد تومان در قالب یارانه تسهیلات برای صنایع و شرکت های دانش بنیان استان در نظر گرفته شده است.
استاندار خراسان رضوی گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز تسهیلات مناسبی را برای حمایت از طرحها و ایده های فناورانه و جدید اختصاص داده که امید است، دانشمندان جوان این استان بتوانند سهم بیشتری از این تسهیلات را جذب کنند.
به گزارش ایرنا، هجدهمین نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن بازار مشهد با رویکرد اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال و با حضور دستگاه های اجرایی استان، بخش خصوصی، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی گشایش یافته است.
در این نمایشگاه، شرکت کنندگان دستاوردهای پژوهشی و تحقیقاتی خود را در 400 غرفه و در فضایی به مساحت 9 هزار متر مربع به نمایش گذاشته اند.
قرار است در نمایشگاه پژوهش و فناوری از 15 طرح برتر در حوزه پژوهشی رونمایی شود، همچنین کتب دانشگاهی و تخصصی نیز در این نمایشگاه برای بازدید متخحصصان به نمایش درآمده است.
هجدهمین نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن بازار مشهد از 17 تا 20 آذرماه و از ساعت 10 تا 19 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی مشهد برپا خواهد بود.
7489/5132
خبرنگار: میترا عبداللهی



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید