خانه / دسته‌بندی نشده / هفت درصد تولیدات علمی کشور مربوط به خراسان رضوی است

هفت درصد تولیدات علمی کشور مربوط به خراسان رضوی است



دکتر محمد کافی روز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته پژوهش افزود: دانشگاه فردوسی مشهد نیز در رتبه ‌بندی وزارت علوم شتاب علمی خوبی را نشان می‌دهد و جزو سه دانشگاه برتر کشور در حوزه پژوهش و فناوری انتخاب شده است.
وی ادامه داد: در هجدهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری خراسان از 15 طرح فناورانه دانشگاه فردوسی رونمایی و تلاش می شود ارتباط موثری بین صاحبان صنایع، شرکتهای دانش بنیان و واحدهای صنعتی با پژوهشگران برتر و نخبگان دانشگاهی برقرار شود.
رئیس دانشگاه فردوسی مشهد به برگزاری موفق نمایشگاه پژوهش و فناوری خراسان طی سالهای اخیر نیز اشاره و بیان کرد: فراگیری، وجه تمایز برگزاری این دوره از نمایشگاه به نسبت سالهای گذشته است بطوری‌ که آستان قدس رضوی وحوزه علمیه به همراه دستگاههای اجرایی در نمایشگاه حضور فعال خواهند داشت.
وی گفت: دیگر وجه تمایز این نمایشگاه در فن بازار بودن آن است. صاحبان فناوری خدمات و دستاوردهای خود را عرضه می‌ کنند و انتظار می‌رود قراردادهایی بین فناوران و صاحبان کسب و کار منعقد شود.
دکتر کافی به برگزاری کارگاههای مشاوره تخصصی در نمایشگاه و مشارکت دست ‌اندرکاران نیز اشاره و بیان کرد: کارگروههای مختلفی دست ‌اندرکار برگزاری این نمایشگاه هستند و تلاش می‌شود برنامه‌ها و هماهنگیها به دقت اجرایی شود.
وی به فعالیت 25 شرکت دانش بنیان و ورود آنها به بازار کسب و کار اشاره و بیان کرد: این تعداد شرکت در نمایشگاه پژوهش در سالهای گذشته موفق شدند نوآوریهای خود را عرضه کرده، آن را تجاری‌ سازی کنند.
رئیس دانشگاه فردوسی مشهد افزود: همچنین تشکیل باشگاهی به منظور اتصال دانشگاه و صنعت از دیگر دستاوردهای برگزاری نمایشگاه پژوهش خراسان طی سالهای گذشته است.
نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار 17 تا 20 آذر جاری در محل نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار می شود.
خبرنگار: ندا جواهرفر **انتشار: حسین کریم زاده
7505/1858



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید