خانه / دسته‌بندی نشده / همکاری بین اتحادیه اروپا و ایران سرآغاز فصل های جدیدی علمی و بین المللی است

همکاری بین اتحادیه اروپا و ایران سرآغاز فصل های جدیدی علمی و بین المللی است



به گزارش ایرنا، محسن مهرعلیزاده روز سه شنبه در سمینار ‘همکاری‌های هسته ای، پیشرفت ها و چشم اندازها’ که در قالب سومین دور از گفتگوهایی سطح بالای ایران و اتحادیه اروپا، در اصفهان آغاز شد، ابراز امیدواری کرد: اهداف این سمینار در رسیدن دستاوردهای علمی در همکاری با اتحادیه اروپا پس از اجرایی شدن سند برجام، بیش از پیش محقق شود.
وی اظهار کرد: برگزاری این سمینار علمی در اصفهان که قطب هسته ای ایران بشمار می رود و تاسیسات زیربنایی این فناوری از جمله فراوری اورانیم (ucf) و تاسیسات هسته ای نطنز در آن مستقر است، گواه دیگری از نبوغ دانشمندان هسته ای ایران زمین است.
استاندار اصفهان اضافه کرد: در شرایطی که جهانی شدن، مرزهای جغرافیایی، سیاسی و فرهنگی ملت ها را در نوردیده است و در حوزه های مختلف شاهد پیشرفت های چشمگیر هستیم، ضرورت صیانت از علم و فرهنگ ، برگزاری این نوع سمینارها را ایجاب می کند.
وی همچنین تاکید کرد: لازم است با احترام به حقوق ملت ها، استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای و دوری از افراطی گری، رویکردهای منطقی را جایگزین زور و تحکم بر ملت ها کنیم.
مهرعلیزاده با معرفی اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی و ظرفیت های آن گفت: 22 هزار جاذبه فرهنگی در این استان وجود دارد که هفت اثر از میان آنها ثبت جهانی شده و 2 اثر ناملموس در یونسکو به ثبت رسیده است.
وی با بیان اینکه اصفهان شهر ادیان توحیدی است، افزود: اصفهان، فرهنگ و تمدن خود را مدیون دانشمندان و علمای بزرگی همچون بوعلی سینا، ملا صدرا، میرداماد، میرفندرسکی و شیخ بهایی و وفاق و همزیستی بین ادیان توحیدی است.
سمینار ‘همکاری‌های هسته ای، پیشرفت ها و چشم اندازها’ در قالب سومین دور از گفتگوهایی سطح بالای ایران و اتحادیه اروپا، روز سه شنبه در تالار آیینه هتل عباسی اصفهان آغاز شد.
سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه، بهروز کمالوندی معاون امور بین‌الملل حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی و هلگا اشمید معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا سخنرانان اصلی این سمینار دو روزه هستند.
سومین دور از گفتگو های سطح بالای ایران و اروپا به ریاست سید عباس عراقچی و هلگا اشمید روز گذشته در تهران آغاز شد.
انرژی محیط زیست، مسایل اقتصادی، مبارزه با مواد مخدر، حقوق بشر و مسایل منطقه ای از مهمترین محورهای گفتگوهای سطح بالای تهران و بروکسل است.
بعد از اجرایی شدن سند برجام، طرفین 2 دور گفت و گو در تهران و بروکسل انجام داده اند این در حالی است که ایران و اتحادیه اروپا در سال های گذشته نیز گفت و گوهایی در قالب گفت و گوهای انتقادی و سازنده داشته اند.
برجام موانع حقوقی همکاری های بین المللی هسته ای با ایران را هم از میان برداشته است به طوریکه بر اساس ضمیمه سه برجام، کشورها باید در زمینه انرژی صلح آمیز هسته ای نیز با ایران همکاری کنند.
ت/2093/3011 خبرنگار: اصغر دواتگر تنظیم کننده: آسیه معینی** انتشار: سلطانمرادی



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید