خانه / دسته‌بندی نشده / همکاری سپاه صاحب الامر(عج) و جهاد دانشگاهی قزوین در حوزه پژوهش

همکاری سپاه صاحب الامر(عج) و جهاد دانشگاهی قزوین در حوزه پژوهش



به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی قزوین، سرهنگ پاسدار سید رحمان حسینی در دیدار با سرپرست جهاد دانشگاهی قزوین که به مناسبت روز پژوهش انجام شد،افزود: فعالیت های پژوهشی سپاه در راستای کمک به حوزه علم و دانش در سال های اخیر پررنگ شده است.
این مسئول سپاه صاحب الامر(عج) قزوین ادامه داد: در حال حاضر 120 نیروی سپاه استان توان فعالیت در حوزه های پژوهشی و علمی و همکاری با نهادهایی چون جهاد دانشگاهی را دارند.
وی با بیان اینکه با تشکیل معاونت دانش و پژوهش در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اتفاق های خوبی در زمینه پیشبرد فعالیت های علمی در این نهاد رخ‌ داده است،اظهار کرد: البته پیش‌تر نیز فعالیت‌های علمی و پژوهشی در سپاه وجود داشت ولی امروز این فعالیت‌ها متمرکز شده و مسئولان به این نتیجه رسیده‌اند که سپاه استان‌ها هم به صورت مستقل وارد فعالیت‌های پژوهشی شوند.
حسینی اظهار کرد: در حوزه تجربه نگاری که از علوم جدید به شمار می رود فعالیت می کنیم و تلاش داریم تا تجربیات در این حوزه را تبدیل به دانش کنیم.
معاون دانش و پژوهش سپاه صاحب الامر(عج) قزوین ادامه داد: سپاه و جهاد دانشگاهی استان در زمینه های علمی توان برقراری همکاری های مشترک را دارند و امیدواریم در آینده نزدیک در این خصوص شاهد عقد تفاهم نامه باشیم.
سرپرست جهاد دانشگاهی قزوین نیز در این دیدار گفت: پیشرفت علمی و پژوهشی کشوردشمنان جمهوری اسلامی را وحشت زده می کند.
فرشاد پیله چی افزود: جهاد دانشگاهی مانند بسیج از رویش‌های انقلاب و مولود انقلاب اسلامی است، اما از آنجایی ‌که حضرت امام (ره) فرمودند همه اقشار بسیجی هستند، ما نیز خود را بسیجی می‌دانیم.
پیله‌چی با اشاره به رسالت‌ها و تکالیف جهاد دانشگاهی،اظهار کرد: براساس امر مقام معظم رهبری این نهاد انقلابی وظیفه دارد تا در کارهای گزیده و برتر ورود پیدا کند، از امور تکراری و تجربه‌شده بپرهیزد و این یعنی ما به دنبال کارهای نو و رشد و توسعه علمی و پژوهشی کشور هستیم.
وی، جذب سرمایه‌گذار در زمینه‌های علمی و پژوهشی، نبود بودجه و امکانات تعریف‌شده و مشکلات منابع را مهم‌ترین سد راهکارهای علمی و پژوهشی جهاد دانشگاهی دانست و اظهار کرد: ظرفیت گسترده‌ای در این نهاد وجود دارد و یکی از مزایای آن این است که دانش فنی در آن سراسری و یکپارچه بوده و اگر قرار باشد طرحی اجرایی شود دانش فنی موردنیاز آن را می‌توان از هریک از واحدهای جهاد دانشگاهی کشور دریافت نمود.
پیله‌چی اظهار کرد: ما در زمینه‌های فرهنگی، پژوهشی و آموزشی آماده همکاری با نهادها، سازمان‌ها و فعالان دیگر هستیم و دستاوردهای جهاد دانشگاهی و ظرفیت‌های عظیم این نهاد هم بر همگان مشخص است، اما باید توجه شود که طرح‌های علمی و پژوهشی که جهاد دانشگاهی آن‌ها را انجام می‌دهد باید پیوست تجاری داشته باشد.
سرپرست جهاد دانشگاهی قزوین به نوع نگاه فرهنگی این نهاد در انجام فعالیت‌های خود اشاره کرد و افزود: فعالیت‌های فرهنگی برای ما از نان شب واجب‌تر است و در راستای تکالیف خود برای آن‌ها هزینه می‌کنیم.
جهاد دانشگاهی در سال 1359 به منظور تحقق بخشیدن به اهداف انقلاب فرهنگی تاسیس شد.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید