خانه / دسته‌بندی نشده / هوای هرمزگان 2 تا 5 درجه خنک می شود

هوای هرمزگان 2 تا 5 درجه خنک می شود



معصومه سی سی پور روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: نقشه های هواشناسی از امروز 6 دی ماه تاثیر زبانه های سامانه پر فشار سرد شمالی را بر روی جنوب شرق کشور و استان هرمزگان نشان می دهد که تا اوایل هفته آینده در استان ماندگار خواهد بود.
وی بیان داشت: ورود این سامانه سبب کاهش میزان رطوبت هوا، افزایش یاد و گرد و غبار محلی از بعد از ظهر چهارشنبه خواهد شد و به تدریج شاهد کاهش غلظت مه در مناطق ساحلی استان خواهیم بود.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان اظهار کرد: با کاهش محسوس رطوبت هوا طی پنجشنبه و جمعه افزایش بادهای شمال شرقی (در ساعت صبح تا ظهر) بویژه در مناطق مرکزی و شرقی استان و همچنین در تنگه هرمز پیش بینی می شود.
سی سی پور گفت: وزش بادهای شمال شرقی سبب مواج شدن دریا در تنگه هرمز، جزایر شرقی خلیج فارس و برخی نقاط از دریای عمان خواهد شد و همچنین کاهش دید افقی و گرد وغبار ناشی از افزایش باد دور از انتظار نیست.
وی گفت: توصیه می شود با توجه به مواج شدن دریا بویژه تنگه هرمز در نوبت صبح تا ظهر روزهای پنجشنبه و جمعه تمهیدهای لازم در خصوص تردد های دریایی صورت پذیرد.
این کارشناس هواشناسی در هرمزگان یاد آورشد: از امروز چهارشنبه به تدریج در غالب نقاط ساحلی و جزایر خلیج فارس از غلظت مه کاسته شده و غبار محلی خواهیم داشت.
وی گفت: امروز جزایر غربی خلیج فارس کمی متلاطم خواهد بود و توصیه می شود با توجه به متلاطم بودن سواحل بوشهر، تردد کشتی های تجاری به این مناطق با احتیاط صورت گیرد.
سی سی پور گفت: از پایان امشب با تاثیر زبانه های پرفشار ضمن کاهش میزان رطوبت نسبی هوا وزش باد جایگزین مه غلیظ خواهد شد.
در شبانه روز گذشته، شهرستان حاجی آباد با 8 درجه سانتی گراد خنک ترین و پارسیان و بستک با 29 درجه سانتی گراد گرم ترین شهر استان هرمزگان گزارش شده است.
نوسان دمای فعلی بندرعباس نیز این مدت 30 درجه سانتی گراد بوده است.
7195/ 6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده ** خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید