خانه / اخبار روز / هیئت‌هایی که دو بار اخطار رعایت نکردن موازین بهداشتی دریافت کنند تعطیل می‌شوند

هیئت‌هایی که دو بار اخطار رعایت نکردن موازین بهداشتی دریافت کنند تعطیل می‌شوند

ناصر مقدم روز چهارشنبه ۲۹ مرداد در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد:  چند روزی از تبدیل وضعیت استان البرز از شرایط قرمز کرونایی به زرد می گذرد و این دستاورد در کنار تلاش شبانه  روزی کادر بهداشت و درمان مرهون اطلاع رسانی به موقع و جامع رسانه ها است.

به گزارش ایسنا، وی توضیح داد: بی‌شک رسانه‌ها نقش بسزایی در سلامت مردم و ایجاد جو روانی آرام در جامعه ایفا می کنند.

وی با اشاره به نزدیکی با ایام محرم و برگزاری مراسم مذهبی و عزاداری در گوشه و کنار استان  هستیم، گفت:  طبق مصوبات ستاد مبارزه با ویروس کرونا مقرر شده  آیین‌ها و مناسبت‌های مربوط به این ایام با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

مقدم افزود: بدون شک برای تحقق این هدف  نقش رسانه‌ها در آگاهی بخشی جامعه بسیار مهم و اثر گذار خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با عنوان اینکه شبکه‌های معاند بدنبال سیاه نمایی  و فضاسازی بر علیه  آیین‌های محرم هستند و عزاداری را دلیلی بر شیوع بیشتر بیماری کرونا نسبت می‌دهند، بیان کرد: باتوجه به اینکه اکثر مشاغل در حال حاضر در کشور فعال هستند، طبیعتا  حضور مردم اگر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشد قطعا مخاطرات ذهنی در این زمینه کاهش می‌یابد.

مقدم با اشاره به اینکه توجه سلامت تک تک انسان‌ها جز واجبات است و همه ما باید در جهت حفظ جان تمامی افراد جامعه تلاش کنیم، تصریح کرد: نباید کاری انجام دهیم که با بی تدبیری و بی توجهی ما جامعه دچار مشکل شود.

وی با اشاره به اینکه همه ما امروز در قبال جان یکدیگر مسئول هستیم و رسانه‌ها باید در بیان این مهم در رسانه‌هایشان تلاش کنند، خاطرنشان‌کرد: برای ماه محرم دستورالعمل‌های ویژه‌ای صادر شده که این دستورالعمل‌ها در حال حاضر کشوری است، اما خود استان‌ها نیز متناسب با وضعیت استان تصمیم‌گیری می‌کنند.

مقدم با بیان اینکه ترویج الگوهای جدید عزاداری مانند هر خانه یک حسینیه، توزیع نذر ماسک و ارزاق و نصب پرچم سیاه درب منازل سبب کاهش شیوع کرونا خواهد شد، گفت: هیئت‌ها باید نسبت به نصب بنر اطلاع‌رسانی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام کنند.

وی در پایان اعلام کرد: هیئت‌هایی که  به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده دو بار اخطار بگیرند تعطیل می‌شوند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید