خانه / دسته‌بندی نشده / وزیرعلوم:تبدیل دانش به ثروت جوامع را در رقابت های توسعه ای موفق می کند

وزیرعلوم:تبدیل دانش به ثروت جوامع را در رقابت های توسعه ای موفق می کند



به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، دکترمنصور غلامی امروز سه شنبه در مراسم اولین روز هفته پژوهش و فناوری به نام روز پژوهش، فناوری؛ دانش آموز و مدرسه همراه با تقدیر از پژوهشگران برتر دانش آموز اظهار کرد:علمی که تجاری سازی شود در جامعه کاربست مفید می یابد و عملا موجب اشتعال می شود.
هفته پژوهش از 21 تا 27 آذر با شعار پژوهش تقاضامحور و تجاری سازی فناوری؛ زیربنای تولید و اشتغال همراه با برپایی هیجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار برگزار می شود.
وی با تاکید بر سرعت تولید علم و اثرگذاری آن در توسعه علم و فناوری یادآور شد: مقایسه شرایط امروز با یک یا دو دهه قبل سرعت سرسام آور پیشرفت علم را نشان می دهد و این سرعت در سال های آینده با حرکت مضاعف پیش می رود.
غلامی تاکید کرد: دانش آموزان سرمایه های فکری ما هستند و باید در‌ محیط های مدارس فضا را برای نگاه ویژه به علم و فناوری فراهم کنیم.
وزیر علوم ادامه داد: تبدیل ثروت به دانش امروزه جوامع را در رقابت های توسعه و ایجاد اقتدار موفق می کند؛ سرمایه های انسانی سرمایه های ارزشمند و ماندگار در توسعه هستند و سرمایه های مادی در صورتی موثر خواهند بود که پشتوانه سرمایه انسانی قرار بگیرند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به برگزاری هجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار از فردا در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی گفت: دانش آموزان پژوهشگر در بعضی موارد به اندازه کافی به ارزش کار خود واقف نیستند و با دیدن آثار دیگر و کارهای خود در نمایشگاه ها انگیزه و اعتماد به نفس پیدا می کنند.
وی تصریح کرد: از همکاران خود در دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری می خواهم درهای این مراکز را به روی دانش آموزان باز کنند و بازدیدهای دانش آموزی ترتیب دهند زیرا این امر به توسعه نگاه دانش آموزان کمک می کند.
در این مراسم که در دبستان آرمینه مصلی نژاد تهران ( منطقه 6) برگزار شد، وزیر آموزش و پرورش و معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت آموزش و پرورش نیز حضور داشتند و از 21 دانش آموز پژوهشگر برتر نیز تقدیر شد.
روزهای این هفته با عناوین روز پژوهش، فناوری، دانش آموز و مدرسه؛ پژوهش، فناوری و صنعت؛ پژوهش فناوری ایده و خلاقیت؛ پژوهش، فناوری اقتصاد مقاومتی؛ پژوهش، فناوری و سرمایه ملی؛ پژوهش فناوری، مهارت و کارآفرینی و پژوهش فناوری، حوزه و دانشگاه نامگذاری شده اند. جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر روز 27 آذر با حضور رییس جمهوری از دیگر برنامه های این هفته است.
علمی**9157**1440
خبرنگار: منصوره شوشتری** انتشار: گلشن



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید