خانه / دسته‌بندی نشده / وزیرعلوم: حمایت از توانمندی‌های علمی لازمه توسعه همه جانبه کشور است

وزیرعلوم: حمایت از توانمندی‌های علمی لازمه توسعه همه جانبه کشور است



به گزارش روز یکشنبه ایرنا از وزارت علوم، دکتر غلامی روز یکشنبه در آیین اختتامیه هجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن‌بازار، ضمن تبریک موفقیت‌ هایی که در این هفته نصیب پژوهشگران، فناوران و صاحبان ایده شده است، اظهار داشت: سیر تحول در حوزه پژوهش و فناوری در کشورمان بسیار امیدوارکننده است، به طوری که شاهد یک حرکت نو به لحاظ سابقه تاریخی جوان کشورمان، اما پرشتاب در عرصه دستاوردهای پژوهشی هستیم.
وی افزود: نقطه عطف فعالیت‌ های علمی و پژوهشی در کشور، سبب شده در یک سیر طولانی از حوزه آموزش‌ محور بودن دانشگاه‌ ها به سمت دانشگاه‌ های آموزش و پژوهش‌ محور و ورود به نسل سوم دانشگاه‌ها حرکت کنیم.
وزیر علوم با بیان اینکه حاصل دستاوردهای پژوهشی فناوران و دانشجویان قابل تبدیل به فناوری و ثروت شده است، خاطرنشان کرد: این حرکت جزء اهداف و برنامه‌ های سال ‌های گذشته بوده و براساس اسناد قانونی و وظایفی که برای وزارت علوم، ترسیم‌شده، دست‌یابی به دانشگاه نسل چهارم نیز قابل دست‌یافتن است.
غلامی، رونمایی از نزدیک به 70 طرح پژوهشی و فناورانه در هجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن‌بازار امسال را اقدامی ارزشمند دانست و گفت: افزایش ارقام قراردادهایی که در هفته پژوهش و فناوری امسال برای ارتباط بین تجاری‌سازی و نوآوری صورت گرفته، افق‌های امیدوارکننده‌ای را پیش‌روی پژوهشگران، فناوران و صاحبان ایده و فکر بویژه نسل جوان کشور می‌گشاید.
وی با تاکید بر اینکه باید نقاط قوت این‌گونه نمایشگاه ها و دستاوردها را در عرصه نگاه امیدوارانه مردم و بخصوص مسئولان در بخش‌ های مختلف قرار دهیم، افزود: نگاه امیدوارانه به مراکز و مجموعه ‌های علمی، آموزشی و پژوهشی کشور باید خیلی جدی گرفته شود و مسئولان نیز به نهادهای علمی اعتماد کنند و حمایت بیشتری از دستاوردهای آنها صورت گیرد.
غلامی، حمایت بیشتر مسئولان، برنامه ‌ریزان و دستگاه‌ های مرتبط از روند رو به رشد پژوهش و فناوری کشور را خواستار شد تا جمهوری اسلامی ایران بتواند حضور و حرکت مستمری در جهت ورود محصولات فناورانه به سوی بازارهای ملی و جهانی داشته باشد.
آیین گشایش هفته پژوهش و فناوری سال 1396 با حضور دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، معاونان و مدیران ارشد وزارت علوم، برخی از روسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد کشور، پژوهشگران و صاحبان ایده در محل نمایشگاه های بین المللی تهران از 22 آذرماه آغاز به کار کرد.
آیین هفته پژوهش و فناوری با شعار ‘پژوهش تقاضا محور و تجاری سازی فناوری؛ زیربنای تولید و اشتغال’ برگزار می‌شود. برگزاری هجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی فناوری و فن بازار از مهم‌ترین محورهای هفته پژوهش و فناوری امسال است که با شرکت گسترده شرکت‌های دانش‌بنیان، پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد و شرکت‌های ایده‌پرداز و خلاق و ارائه محصولات جدید و فناور تا تاریخ 26 آذرماه دائر شده است.
آیین گشایش هفته پژوهش و فناوری سال 1396 با حضور دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، معاونان و مدیران ارشد وزارت علوم، برخی از روسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد کشور، پژوهشگران و صاحبان ایده در محل نمایشگاه های بین المللی تهران از 22 آذرماه آغاز به کار کرد.
آیین هفته پژوهش و فناوری با شعار ‘پژوهش تقاضا محور و تجاری سازی فناوری؛ زیربنای تولید و اشتغال’ برگزار شد. برگزاری هجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی فناوری و فن بازار از مهم‌ترین محورهای هفته پژوهش و فناوری امسال است که با شرکت گسترده شرکت‌های دانش‌بنیان، پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد و شرکت‌های ایده‌پرداز و خلاق و ارائه محصولات جدید و فناور تا تاریخ 26 آذرماه دائر شد.
علمی ** 1201 ** 1440
تنظیم کننده: عبدالکریم جبارپور** انتشار: گلشن



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید