خانه / اخبار روز / وضعیت تعیین جریمه برای متخلفان کرونایی / لزوم اقدام برای ساماندهی دستفروشان مترو

وضعیت تعیین جریمه برای متخلفان کرونایی / لزوم اقدام برای ساماندهی دستفروشان مترو

دکتر سیما سادات لاری در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه رفتار ویروس کرونا کاملا به رفتار اجتماعی مردم بستگی دارد، ادامه داد: همان طور که مشاهده شد، پس از کاهش میزان رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک و همچنین انجام سفرها و بازگشایی ها، روند ابتلا و بستری به علت کرونا در کشور افزایش پیدا کرده است. با این حال نمی توان رفتار ویروس کرونا را به دقت پیش بینی کرد، اما آنچه قطعی است این که هرچه به سمت بی خیالی و عادی سازی برویم، ویروس کرونا پیشرفت بیشتری می کند. امیدوارم همدلی و همکاری مردم در هفته های پیش رو با نظام سلامت بالاتر از هفته های اخیر باشد تا از وضعیت حال حاضر در موارد ابتلا و بستری و فوت خارج شویم.

وی درباره ایجاد محدودیت در جاده ها برای کاهش ترددهای بین شهری، گفت: هر گونه تصمیم در زمینه ایجاد محدودیت در جاده‌ها برای تعطیلات پیش رو در اختیار ستاد ملی مقابله با کروناست.

ارایه پیشنهاد جرایم متخلفان پروتکل ها به ستاد ملی کرونا؛ شنبه

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه درباره پیشنهادات وزارت بهداشت برای جریمه افراد متخلفی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی کنند، گفت: هر نوع برخورد یا تعیین جریمه و مجازات برای افرادی که ماسک نمی‌زنند یا پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، بر عهده وزارت بهداشت نیست. در عین حال تاکنون مبلغی برای جریمه افرادی که ماسک نمی‌زنند یا پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، به طور رسمی تعیین نشده است، اما در دستور کار ستاد ملی مقابله با کرونا قرار دارد و پیشنهاد وزارت بهداشت و وزارت کشور تا روز شنبه به ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه می‌شود.

لاری با تاکید بر اینکه تعیین نهایی هر گونه جریمه بر عهده وزارت بهداشت،  نیست و در این زمینه ستاد ملی مقابله با کرونا باید اقدام کند، اظهار کرد: مسئولیت برخورد با خاطیان نیز با وزارت بهداشت نبوده و نیروهای انتظامی باید در این زمینه اقدام کنند. البته بحث برخورد با افراد ارائه دهنده خدمت به کسانی که ماسک نمی‌زنند، از قبل مطرح و تصویب شده است که بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، برخورد با این افراد بر عهده دستگاه اجرایی است. اگر کارکنان یک دستگاه نیز پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، به حوزه تخلفات اداری معرفی می‌شوند.

وضعیت ساماندهی دست فروشان در مترو

وی همچنین درباره ساماندهی دست فروشانی که در مترو فعالیت می کنند و ممکن است به نوعی کانون های سیار کرونا تلقی شوند، گفت: درباره دستفروشان مترو باید شهرداری یا مترو اقدام کنند. از گذشته بارها مباحثی درباره دست فروشان مترو و ساماندهی این افراد مطرح شده بود و ساماندهی این افراد هم در اختیار وزارت بهداشت نیست.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید