خانه / دسته‌بندی نشده / پذیرش اولین دانشجویان دکتری کامپوزیت‌های لیگنو سلولزی در سال97

پذیرش اولین دانشجویان دکتری کامپوزیت‌های لیگنو سلولزی در سال97



به گزارش روز دوشنبه ایرنا از واحد علوم و تحقیقات، رئیس دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست این واحد دانشگاهی درباره پذیرش اولین دوره دانشجو در مقطع دکتری رشته بین رشته‌ای «کامپوزیت‌های لیگنو سلولزی» از سال 97 در واحد علوم و تحقیقات گفت: فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند در بخش تحقیق و توسعه صنایع ساختمان‌سازی، خودروسازی و ساخت مصنوعات مختلف مشغول به کار شوند.
امیر هومن حمصی توضیح داد: رشته بین رشته‌ای «کامپوزیت‌های لیگنو سلولزی» تلفیقی از رشته‌های مهندسی شیمی، مهندسی پلیمر و مهندسی صنایع چوب و کاغذ است و فارغ‌التحصیلان از همه رشته‌های فنی مهندسی، مهندسی منابع طبیعی و مهندسی کشاورزی می‌توانند وارد مقطع دکتری این رشته شوند.
وی درباره اهمیت راه‌اندازی و تربیت متخصص در این رشته جدید اظهار داشت: امروز بسیاری از صنایع به سمت استفاده از مواد مرکب جدید با خصوصیات ویژه می‌روند و در ساخت این قبیل مواد مرکب سعی می‌شود از مواد تجدیدپذیر از جمله الیاف طبیعی و پلیمرهای زیستی تخریب‌پذیر استفاده شود.
حمصی درباره حوزه های کاربرد کامپوزیت‌های لیگنو سلولزی نیز گفت: کاربرد چنین فرآورده‌هایی در اجزای داخلی و بیرونی ساختمان، مصالح باربر و مصالح تزئینی، صنایع خودروسازی و کارخانه‌های ساخت انواع مصنوعات زندگی است.
رئیس دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست واحد علوم و تحقیقات همچنین از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان تولید کامپوزیت‌های لیگنو سلولزی خبر داد و گفت: دانش فنی مربوط به این حوزه موجود است و تلاش می‌کنیم در زمینه رشته «کامپوزیت‌های لیگنو سلولزی»، ارتباط لازم را با حوزه صنعت و سرمایه‌گذاران برقرار کنیم.
مواد لیگنوسلولزی مجموعه ای از گیاهانی است که نوید دهنده منبعی تجدیدپذیر و وافر از کربن هستند.
ماده اصلی تشکیل دهنده مواد لیگنوسلولزی را بزرگ مولکولهای کربوهیدرات تشکیل می دهد و این مواد، یکی از منابع اصلی تولید بیواتانول ها (سوخت های زیستی) به شمار می آید.
فراهنگ **1085** دریافت کننده : ناهید پورمند



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید