خانه / دسته‌بندی نشده / پژوهش ها باید در حوزه اجتماعی و انسانی نیز اثر بخش باشند

پژوهش ها باید در حوزه اجتماعی و انسانی نیز اثر بخش باشند



به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، امیرحسین دوایی روز شنبه در مراسم سخنرانی برندگان جایزه مصطفی(ص) 2017 که در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، گفت: جایزه مصطفی فرصتی برای ما ایجاد کرده است تا یک بازاندیشی در حوزه فناوری داشته باشیم و به اهمیت خلاقیت در توسعه صنعت بیشتر توجه کنیم.
دوایی با تاکید بر اثربخشی پژوهش ها افزود: پژوهش موفق نباید به حوزه آکادمی محدود باشد و لازم است که در بخش تجاری نیز اثربخش باشد و همچنین قدرت تاثیر گذاری اجتماعی در بخش انسانی را داشته باشد که اگر این زنجیره پژوهشی صحیح کنار هم قرار گیرد به تکامل خود رسیده است.
وی از برندگان جایزه مصطفی یعنی پروفسور محمدامین شکراللهی و پرفسور ارول گلنبی به عنوان بژوهشگرهای موفق یاد کرد و گفت: برگزیدگان این دوره نشان دادند که می توان زنجیره های پژوهش را کنار هم قرار داد و پژوهشی چند بعدی را رقم زد که بتواند تمامی جوانب علمی، تجاری و اجتماعی را تحت تاثیر قرار دهد و باید این مسیر الگویی برای بخش علمی کشور قرار گیرد.
دوایی با اشاره به روند پروسه های علمی بر پایه پژوهش های اصیل گفت: کامپیوترهای امروزی در یک پروسه مطالعاتی 80 ساله بر پژوهش های اصیل دانشمندان گذشته بنا شده اند و ما برای رسیدن به بلوغ در تکنولوژی ناگزیر هستیم که پژوهش های اصیل را مبنا قرار دهیم و در این حوزه به تولید علم نیازمند هستیم.
جایزه مصطفی (ص)، نشان عالی علم و فناوری جهان اسلام است که هر دو سال یک‌بار به دانشمندان و پژوهشگران برتر جهان اسلام اعطا می‌شود. جایزه مصطفی (ص) با شناسایی، معرفی و تقدیر شایسته از برترین‌های علم و فناوری در جهان اسلام، علم‌آموزی و پژوهش را در جوامع اسلامی ترویج و تشویق می‌ کند.
پروفسور شکرالهی از ایران با اثر مربوط به رپتور کد و ارول گلنبی از ترکیه با اثری در زمینه مدلسازی شبکه های اطلاعات و فناوری دو برنده دومین دوره اعطای جایزه مصطفی هستند.
9031 علمی
خبرنگار: عادل پازیار* انتشار: محتشمی پور



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید