خانه / دسته‌بندی نشده / چرا باید در روزهایی که هوا آلوده است، آب کلم ‌بروکلی و ویتامین B بخوریم؟

چرا باید در روزهایی که هوا آلوده است، آب کلم ‌بروکلی و ویتامین B بخوریم؟



به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از پژوهشکده رویان، مصرف دائمی برخی مواد غذایی برای افرادی که در شهرهای صنعتی و کلانشهرها زندگی می‌کنند نه فقط در روزهایی که آلودگی هوا بیداد و شهر را گرفتار خفه‌گی می‌کند بلکه در تمام طول سال ضروریست.
به نوشته این پژوهشکده به نقل از سی ان ان، در یکی از تحقیقات اخیر دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا، لس‌آنجلس مشخص شده است که نوشیدن آب کلم بروکلی در (عصاره بروکلی در قالب آبمیوه) می‌ تواند در چها روز التهابات ناشی از تنفس در هوای آلوده را که در مجرای بینی افراد ایجاد شده تا بیشترین حد ممکن فرو بنشانند.
در عین حال در تحقیقات دیگری که توسط دانشمندان دانشگاه کلمبیا انجام شده نتایج مشابهی به دست آمده است که البته اینبار در مورد ویتامین‌ها مصداق پیدا می‌کند.
در این تحقیقات تمرکز بر روی ویتامین‌های B بوده است. به گفته این محققان گروه ویتامین‌های B می‌توانند تاثیر گذاری ذرات آلاینده‌ها بر تغییر ضربان قلب را به حداقل برسانند و مانع تحریک التهابات ناشی از آلودگی در بدن شوند.
بروکلی (گل کلم سبز یا گل کلم بروکلی ) از انواع سبزی و از خانواده کلم است.
پژوهشگاه رویان هشتم خرداد ماه سال 1370 به عنوان مرکز جراحی محدود با هدف ارائه خدمات درمانی به زوج‏‌های نابارور و پژوهش و آموزش در زمینه علوم باروری و ناباروری توسط زنده یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی و گروهی از پژوهشگران و همکارانش در جهاد دانشگاهی علوم پزشکی ایران تاسیس شد.
پژوهشگاه رویان در سال‏های 1377 و 1387 به ترتیب مجوز مراکز تحقیقات علوم سلولی و مرکز تحقیقات پزشکی تولید مثل را از شورای گسترش دانشگاه‏های علوم پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دریافت کرد و آبان ماه 1388 شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با ارتقای آن از پژوهشکده به پژوهشگاه رویان موافقت کرد.
2093 ** دریافت کننده و انتشار: اصغر دواتگر



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید