خانه / دسته‌بندی نشده / چهارمین ماراتون بازی‌ سازی رایانه ای در دانشگاه اصفهان آغاز شد

چهارمین ماراتون بازی‌ سازی رایانه ای در دانشگاه اصفهان آغاز شد



سومین کنفرانس ملّی و نخستین کنفرانس بین‌المللی ‘بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها’ روز چهارشنبه در دانشگاه اصفهان آغاز شد و تا 27 بهمن ادامه دارد.
چهارمین رویداد ماراتون بازی سازی یکی از برنامه های جانبی این کنفرانس است که به مدت سه روز و با هدف ساخت بازی رایانه ای برای بازار ایران برگزار می شود.
دبیر کنفرانس بازی های رایانه ای روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد:73 نفر ازعلاقه مندان به بازی سازی رایانه ای در قالب 11 تیم در این رقابت شرکت کرده اند.
جواد راستی با اشاره به اینکه شرکت کنندگان از استان های مختلف کشور هستند، افزود: شرکت کنندگان در این رقابت تلاش می کنند تا ایده خود درباره بازی رایانه ای را به یک محصول تجاری تبدیل و با سایر تیم ها رقابت کنند.
وی گفت: در ابتدای این ماراتون 2 کارگاه آموزشی با موضوع ‘ترفندهای طراحی یک بازی موفق’ و ‘طراحی هنری بازی های رایانه ای’ توسط فعالان و کارشناسان این حوزه برای شرکت کنندگان برگزار شد تا تجربه های تولید و تجاری سازی بازی ها به آنها منتقل شود.
راستی خاطرنشان کرد: بعدازظهر فردا (جمعه) طرح ها و ایده های ارائه شده از سوی تیم های شرکت کننده داوری و سه تیم برتر انتخاب می شوند.
به گفته وی صاحبان ایده های برتر می توانند طرح های خود را به مرکز تخصصی بازی های رایانه ای دانشگاه اصفهان جهت حمایت از تولید بازی ها، معرفی کنند.
پیش از این سه رویداد ماراتون بازی سازی رایانه ای در بهمن ماه سال های 94 و 95 و همچنین مرداد امسال در دانشگاه اصفهان برگزار و ایده های برتر معرفی و تجلیل شده اند.
بازی‌ های رایانه ‌ای، هنر هشتم دنیای امروز است که با بهره‌ گیری از عناصر روانشناسی، جامعه ‌شناسی، هنری و فنی به‌ عنوان یک رسانه و صنعت جایگاه خود را تثبیت کرده و در جایگاه رسانه ‌ای مؤثر و فراگیروصنعتی ثروت ‌آفرین و سودآور قرار گرفته است.
گردش مالی این صنعت در سال 2016 حدود 90 میلیارد دلار در دنیا و 270 میلیون دلار در ایران تخمین زده شده است.
ایران حدود 23 میلیون کاربر بازی های رایانه ای دارد و از نظر گردش مالی در منطقه رتبه سوم و در دنیا رتبه هجدهم را دارد.
ت/3011 / 6022 خبرنگار: آسیه معینی – انتشار دهنده : عمادی



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید