خانه / دسته‌بندی نشده / کاربردی کردن دانش و پژوهش نیاز اصلی صنایع کشور است

کاربردی کردن دانش و پژوهش نیاز اصلی صنایع کشور است



به گزارش ایرنا، علی اکبر کریمی عصر چهارشنبه در آیین اختتامیه چهاردهمین کنفرانس ملی مهندسی ساخت و تولید ایران در دانشگاه صنعتی اراک، افزود: پژوهش های دانشگاهی باید به شکلی جمع آوری و تنظیم شوند که در بخش های مختلف جامعه به خصوص صنعت مورد استفاده قرار گیرد.
وی ادامه داد: برخی از پژوهش ها و یا حتی پایان نامه بدون نیازسنجی و ضرورت اجتماعی تنظیم می شوند و در نهایت نیز در قفسه های کتابخانه ها جای می گیرند.
نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بخش قابل توجهی از تنگناهای صنایع کشور به دلیل بی توجهی به روزآمدی تجهیزات به وجود آمده است و در صورت دایر شدن مراکز پژوهشی فعال، محصولات نیز بر اساس نیاز روز کشور و دنیا، تولید و عرضه می شوند.
وی اضافه کرد: یکی از عوامل اصلی پیشرفت و توسعه جوامع در دنیای امروز، دستیابی به علوم نوین و بومی سازی آن است که بی شک تداوم تحقیق و پژوهش کلیدی ترین راهکار تحقق این امر محسوب می شود.
کریمی اظهار کرد: نهاد های صنعتی، تولیدی و خدماتی در دو بخش خصوصی و دولتی باید به تقویت مقوله پژوهش توجه ویژه داشته باشند.
وی اساس تحقق اقتصاد مقاومتی و تولیدات دانش بنیان را پژوهش های کاربردی و منطبق با نیازهای صنعت کشور عنوان کرد و گفت: تولید صادرات محور که ارتقای نرخ بهره وری و تولید ناخالص ملی را به همراه داشته باشد، با توجه ویژه به پژوهش عملی می شود.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: استان مرکزی به لحاظ استقرار صنایع مادر چهارمین استان و به لحاظ تنوع و گستردگی در تولید جزو پنج استان برتر محسوب می شود که در صورت تقویت ارتباط دانشگاه ها با این صنایع می توان توسعه اقتصادی کشور را شاهد بود.
وی گفت: در کنار حیات صنعتی و اقتصادی صنایعی همچون ماشین سازی، آذرآب و آلومینیوم سازی مدیران، مهندسان و تکنسین های بسیاری در این استان پرورش یافته و هم اینک در نقاط مختلف کشور خدمت می کنند.
کریمی گفت: صنعتی که تنها چشم به بازار داخلی دوخته باشد محکوم به شکست است بنابراین تولید با کیفیت و قیمت مناسب برای حضور در بازارهای رقابتی جهانی باید در دستور کار صنایع استان مرکزی قرار گیرد.
چهاردهمین کنفرانس ملی مهندسی ساخت و تولید ایران از دوم آبان ماه جاری در دانشگاه صنعتی اراک آغاز و عصر امروز نیز با معرفی آثار برتر به کار خود پایان داد.
3017/3075/ خبرنگار: مصطفی مجللی*** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید