خانه / اخبار روز / کارخانه تولید پنل و اینورتور در فارس احداث می‌شود

کارخانه تولید پنل و اینورتور در فارس احداث می‌شود

عنایت‌الله رحیمی با اشاره به انعقاد قرار داد ۴۰۰ میلیون یورویی (۱۱ هزار میلیارد تومانی) تامین پنل و اینورتر با تکنولوژی اروپا، خاطرنشان کرد که کارخانه تولید این تجهیزات در فارس از طریق انتقال تکنولوژی و بومی‌سازی آن، اقدام به تولید پنل و اینورتور خواهد کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، رحیمی با بیان اینکه اشتغال و سرمایه‌گذاری به ویژه سرمایه‌گذاری خارجی از اولویت‌های کشور و استان فارس است، گفت: تامین امنیت پایدار برای سرمایه‌گذاری در استان فارس امری مستمر و دائم بوده و همواره در دستور کار مجموعه مدیریتی استان قرار دارد.

استاندار فارس با یادآوری اینکه جهان امروز به سمت استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر حرکت کرده است، سرمایه‌گذاری در این زمینه را فتح بابی برای حرکت به سوی توسعه پایدار دانست و ضمن تاثیرگذار خواندن اقدامات سرمایه‌گذاری مرآت در این زمینه، قول همکاری و حمایت کامل از سوی مدیریت ارشد استان را داد.

رحیمی با بیان اینکه بخش ساخت و ساز پروژه قرار است با منابع و مواد اولیه داخلی احداث شود، ابراز امیدواری کرد دراسرع وقت شاهد آغاز عملیات اجرایی آن باشیم و گفت: تاسیسات و تجهیزاتی که نیازمند واردات است نیز با انعقاد این قرارداد تامین خواهد شد و به زودی شاهد بومی سازی تکنولوژی ساخت پنل های خورشیدی و اینورترها در استان فارس خواهیم بود.

استاندار فارس همچنین از راه اندازی اولین و بزرگترین مزرعه خورشیدی فارس ابراز خرسندی و اضافه کرد: این پروژه پنجمین مزرعه خورشیدی آسیا و سیزدهمین مزرعه خورشیدی در جهان محسوب می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید