خانه / دسته‌بندی نشده / کاهش مصرف و جلوگیری از هدررفت آب راهکار تطبیق با اوضاع اقلیمی

کاهش مصرف و جلوگیری از هدررفت آب راهکار تطبیق با اوضاع اقلیمی



به گزارش خبرنگار ایرنا، عیسی کلانتری روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص تدابیر سازمان حفاظت محیط زیست برای پیش بینی های انجام شده مبنی بر این که با وضع موجود کشور در سال های آینده وارد مرحله خشکسالی خواهد شد و سال آینده نیز با توجه به بارش های اعلام شده سالی توام با خشکسالی خواهد بود، گفت: این خشکسالی کماکان ادامه دارد امسال نسبت به سال گذشته 20 درصد و نسبت به بلندمدت نزدیک به 40 درصد بارش کمتر داشتیم.
وی تاکید کرد: بارش ها از یک طرف و افزایش دمای هوا از طرف دیگر، دو مسئله هستند و این مسائل نیاز آبی را در کشور بیشتر می کنند.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بر این اساس کشور باید خود را با اقلیم موجود تطبیق دهد یعنی در مصرف آب صرفه جویی شود زیرا محیط زیست ما تحت تاثیر شدید مسائل بارش ها قرار دارد.
کلانتری با اشاره به اینکه حیات وحش و حیات اهل، پوشش گیاهی، فرسایش ها به طور مثال فرسایش خاک و غیره همه تحت تاثیر قرار می گیرند، تاکید کرد: به هر صورت کشور روزهای سختی را از لحاظ آبی پیش رو دارد و باید با مصرف کمتر آب و جلوگیری از هدررفت آن عادت کنیم.
وی در پاسخ به این پرسش که آِیا برای تغییر سیاست گذاری ها پیش بینی صورت گرفته است، گفت: قطعا باید همین طور باشد حتی اگر ما نخواهیم تغییری در این زمینه ایجاد کنیم، خود طبیعت این را تحمیل خواهد کرد. ما ناچاریم که خود را با اوضاع اقلیمی موجود تطبیق دهیم و از ان طرف هم الگوی مصرف، کشت و غیره را عوض کنیم.
علمی**2038**
خبرنگار: درنا محمدیان* انتشار: محتشمی پور
برای اطلاع از اخبار متنوع علمی و فناوری، با کانال علمی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
irnaelm@
ttps://telegram



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید