خانه / دسته‌بندی نشده / کاهش 25درصدی مصرف دیتا درشب یلدا/ایجاد100 هزارشغل درمنطقه اقتصادی پیام

کاهش 25درصدی مصرف دیتا درشب یلدا/ایجاد100 هزارشغل درمنطقه اقتصادی پیام



به گزارش ایرنا، محمدجواد آذری جهرمی روز شنبه در حاشیه جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان البرز در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: در مقایسه با هفته های قبل و سال گذشته سرجمع ترافیک اینترنت در شب یلدای امسال 25 درصد کاهش داشته است که این حاکی از آن است که مردم در مهمانی های خانوادگی شب یلدا کمتر از گوشی های همراه خود استفاده کرده اند.
وی اضافه کرد: فضای مجازی ابزاری برای فرهنگ سازی است که می تواند مشکلاتی را که برای خانواده ها در ارتباط با فاصله گرفتنشان از هم ایجاد شده به واسطه عملکرد مثبت، کاهش دهد.
آذری جهرمی با اشاره به ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی پیام، اظهار داشت: این منطقه بنا بر برنامه ای که در ستاد اقتصاد مقاومتی وزارت ارتباطات ارایه شده، قرار است یکی از کریدورهای اصلی توسعه فناوری اطلاعات در کشور باشد که در این زمینه سرمایه گذاری بزرگی در این بخش صورت می گیرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: در صورت تحقق این برنامه 100 هزار شغل در کشور ایجاد می شود.
وی افزود: بنای ما در منطقه ویژه اقتصادی پیام با توجه به ظرفیت هایی که در آن وجود دارد، از جمله نزدیکی به پایتخت و مقررات ویژه ای که در مناطق ویژه استقرار دارند، نیروی انسانی و زیرساخت های منظم، این است که عرضه تولیدات در حوزه فناوری اطلاعات در این منطقه باشد.
آذری جهرمی بیان داشت: یکی از پروژه های مهم اقتصاد ملی در این منطقه در حال اجرا است که فاز اول کار مطالعاتی آن به پایان رسیده و فاز دوم در حال اجرا و پس از اجرای فاز سوم به مرحله اجرا وارد خواهیم شد.
وی با اشاره به ایجاد بزرگترین شهرک ict ایران در منطقه ویژه اقتصادی پیام، خاطرنشان کرد: نمونه هایی از این شهرک ها در منطقه داریم و ما از آنها عقب تر هستیم و باید تلاش کنیم به قدرتی که در منطقه وجود دارد، برسیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد که کشورهای منطقه با ایجاد شهرهای ict قصد دارند که بازار مصرف دیگر کشورها را بپوشانند اما ما در ایران یک بازار مصرف خوب داریم و باید سعی کنیم این ظرفیت را سریعتر اجرایی کنیم.
وزیر ارتباطات و فناوری با اشاره به اجرای طرح ریجیستری گوشی های تلفن همراه، اظهار داشت: وزیران پیش از من زیرساخت های اجرای این طرح را آماده کرده بودند و اکنون اجرایی شده است.
آذری جهرمی افزود:یک عده از افراد وقتی منفعل بودن ما را ببینند، به دنبال فعالیت هایی چون قاچاق می روند، اما وقتی ببینند که دیگر قاچاق برایشان صرفه اقتصادی ندارد، به دنبال کار اقتصادی سالم می روند.
7414/1535خبرنگار: وحیده عسکری **انتشاردهنده:داریوش غفاری



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید