خانه / اخبار روز / کرونا طی یک روز در خراسان شمالی ۱۱ نفر را به کام مرگ کشید

کرونا طی یک روز در خراسان شمالی ۱۱ نفر را به کام مرگ کشید

دکتر سید احمد هاشمی افزود: طی ۴۸ ساعت گذشته از مجموع ۳۴۰ آزمایش انجام شده از افراد مشکوک به کرونا متاسفانه ۲۲۷ نفر مبتلا به کرونا تشخیص داده شدند که این یعنی ۷۰ درصد افرادی که  آزمایش دادند نتیجه آزمایش آنها مثبت بوده است.


به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، وی با بیان اینکه هم اکنون ۳۲۴ نفر در بیمارستان های سطح  استان به علت ابتلا به کووید ۱۹ بستری هستند هشدار داد: جدی نگرفتن پروتکل های بهداشتی و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی سبب طغیان این بیماری در استان شده است.


دکتر هاشمی با اشاره به افزایش میزان ابتلا و شیوع کرونا به صورت خانوادگی تصریح کرد: متاسفانه با افزایش تجمعات و دورهمی های خانوادگی و انجام مراسم هایی همچون عزا و عروسی میزان ابتلا و شیوع این بیماری در بین خانواده ها افزایش یافته است.


وی بیان کرد: خواهش ما از مردم توجه به پروتکل های بهداشتی، محدود کردن حضور و شرکت در تجمعات، دورهمی های خانوادگی، رفت و آمدها، وسایل حمل و نقل عمومی، پاساژها، نانوایی ها، بانک ها، ادارات و … می باشد.


دکتر هاشمی با تاکید بر لزوم استفاده از ماسک در بین همه افراد جامعه گفت: متاسفانه آمار استفاده از ماسک در استان بخصوص در امکان عمومی کمتر از ۵۰ درصد است.


وی تاکید کرد: رعایت مسائل بهداشتی و شست و شوی مکرر دست، پرهیز از تردد های غیرضروری، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و عدم تماس با بیماران و پرهیز از دست زدن به سر و صورت ضروری است.


انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید