خانه / دسته‌بندی نشده / کشف سه ستاره جدید با تلسکوپ چین

کشف سه ستاره جدید با تلسکوپ چین



به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای یی سی چین، محققان چینی برای رسیدن به این دستاورد از بزرگترین تلسکوپ دنیا استفاده کرده اند.
اداره اکتشافات و ستاره شناسی چین اعلام کرد: با استفاده از یک تلسکوپ تک بشقابی رادیویی ، این کشور موفق به کشفیات تازه ای شده است.
این تلسکوپ در زمان ساخت نیز مورد توجه قرار گرفت و تبلیغ زیادی در مورد آن شد حتی گفته می شد این کشور برای مدیریت این تلسکوپ به دنبال فرد و یا گروهی از دانشمندان خارجی است و برای این منظور هم دستمزد بالایی پیشنهاد داده است.
این تلسکوپ از شهریورماه سال گذشته به بهره برداری رسید و از آن زمان تاکنون چینی ها 9 ستاره جدید را شناسایی کرده اند و در تازه ترین مورد گفته شده که در روزهای اخیر سه ستاره جدید کشف شده است.
از این تلسکوپ که با نام ‘فاست’ هم یاد می شود برای آزمایش های علمی و نجوم استفاده می شود و پیش بینی شده است با آن بتوان گروه های تازه ای از ستارگان را در آینده در آسمان شناسایی کرد.
البته این تلسکوپ اکنون به صورت آزمایشی مورد استفاده است و رسما از سال 2019 میلادی عملیاتی می شود و احتمال می رود در آن زمان این تلسکوپ نزدیک به 100 ستاره را در هر سال شناسایی کند.
این کشفیات برای دانستن بیشتر از قوه تشعشعات جاذبه و حفره های سیاه و حل بسیاری از مسایل فیزیک موثر خواهد بود.
این تلسکوپ که فضای دریافتی اطلاعاتی آن معادل 30 زمین فوتبال است و بشقاب رادیویی 500 متری دارد در استان گویجو واقع در جنوب غرب چین قرار دارد و اکتشافات مولکولی و بهبود علایم ارتباطاتی و مخابراتی و شناسایی ستارگان از جمله زمینه های کاری آن محسوب می شود.
آساق**231**1904**1392**انتشار: ابوالفضل بابایی



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید